beantwoord

reizen in daluren

• 8 March 2015
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

Als je met een dalurenkortingskaartje om 5 minuten voor 4 incheckt mag je dan je reis vervolgen als je onderweg moet wisselen van NS naar Connexion en dus opnieuw moet inchecken in de spits bij Connexion?
icon

Beste antwoord door marv87 8 March 2015, 22:07

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Nee. Het tijdstip van inchecken is bepalend, en u checkt dan bij Connexxion in de spits in.
Nee. Het tijdstip van inchecken is bepalend, en u checkt dan bij Connexxion in de spits in.

Dus dat ik daarna bij Connexion in de spits moet inchecken om mijn reis te vervolgen dat mag dan?
Dat ligt er dus aan of dat kaartje in de spits geldig is.
Hoi Joop,

HEt antwoord 'Nee' van Tochjo sloeg volgens mij op de vraag 'mag je dan je reis vervolgen als je onderweg moet wisselen van NS naar Connexion' en niet op de vraag of je opnieuw moet inchecken.

In principe geldt het moment van inchecken om te bepalen of je in de dal of spitsuren zit. Als je echter overstap naar een andere vervoerder (of in uitzonderlijke gevallen op een station overstap waar je tussen de sporen zelf ook al poortjes hebt) dan wordt bij het nieuwe inchecken opnieuw gekeken of je wel of niet in de spits reist.

In jouw voorbeeld kan je dus reizen tot je overstap naar Connexion, maar kan je dan pas weer inchecken na afloop van de spits. Eventueel kan je kijken of je via een andere (langere) route kan reizen waarbij je geen gebruik maakt van connexion.
Badge +3
HEt antwoord 'Nee' van Tochjo sloeg volgens mij op de vraag 'mag je dan je reis vervolgen als je onderweg moet wisselen van NS naar Connexion' en niet op de vraag of je opnieuw moet inchecken.
Correct. Volgens mij was dat ook de enige vraag die gesteld werd, want dat er opnieuw ingecheckt moet worden, bleek al duidelijk.

Reageer