Reizen in de daluren | NS Community
beantwoord

Reizen in de daluren

  • 17 October 2017
  • 10 reacties
  • 13589 Bekeken

Wanneer zijn de daluren van NS precies? Ik kan dit NERGENS vinden.
icon

Beste antwoord door Robert B 17 October 2017, 18:32

Bekijk origineel

10 reacties

De spits is van 06.30-09.00 en 16.00-18.30 uur. Alles daarbuiten zijn de daluren.
Badge +3
Welkom op het forum!

De spitsuren zijn op maandag t/m vrijdag van 6:30 tot 9:00 en van 16:00 tot 18:30.

Het moment van inchecken telt of je vrij mag reizen met je dagkaart. Vaak is er ook nog een beperking dat je pas na 9:00 mag reizen (dus ook niet vóór 6:30 vertrekken).

Je mag je reis in de spits wel afmaken of korter dan 35 minuten onderbreken en je dagkaart is geldig tot 4:00 de volgende ochtend.
Welkom op het NS Serviceforum, SN samohT :)

De daluren zijn op werkdagen van 0.00 - 6.30 uur, van 9.00 - 16.00 uur en van 18.30 - 00.00 uur.
Bedankt voor alle antwoorden! Sorry dat ik zo bot uit de hoek kwam, was onnodig.
Welkom op het forum!

De spitsuren zijn op maandag t/m vrijdag van 6:30 tot 9:00 en van 16:00 tot 18:30.

Het moment van inchecken telt of je vrij mag reizen met je dagkaart. Vaak is er ook nog een beperking dat je pas na 9:00 mag reizen (dus ook niet vóór 6:30 vertrekken).

Je mag je reis in de spits wel afmaken of korter dan 35 minuten onderbreken en je dagkaart is geldig tot 4:00 de volgende ochtend.

Ik wil bij bovenstaande graag een belangrijke kanttekening plaatsen. Op dit moment is er in de Spoordeelwinkel een daluren-actie te krijgen (https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dag-daluren) waarbij de kaart echt alleen in de Daluren geldig is. In de spitsuren moet je dus de trein verlaten hebben:

De Dagkaart Dag Daluren is geldig van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur
- Op zaterdag en zondag mag je niet met deze Dagkaart reizen
- Geldig bij alle treinvervoerders in Nederland
- Het e-ticket Dagkaart Dag Daluren neem je uitgeprint mee op de dag van reizen
- Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging
- Reis je in de spits dan heeft de Hoofdconducteur het recht een Uitstel van Betaling uit te schrijven.


Bij deze actie telt het moment van inchecken dus niet!
Badge +3
Ja, die voorwaarden van Spoordeelwinkel zag ik ook "spits? dan de trein uit!" maar ik vermoed dat daar het laatste woord nog niet over gezegd is.
Wellicht, maar dat is op dit moment niet aan de orde. Als de klant morgen een reis wil maken, dan gelden gewoon de voorwaarden die op de site vermeld staan, want die zijn ook naar het rijdend personeel gecommuniceerd.
Dan kan je niet gaan adviseren om je daar niets van aan te trekken en gewoon in de spits te gaan reizen, mits je voor de spits bent ingecheckt.

Het is dus essentieel om te kijken om welk vervoersbewijs, tegen welke voorwaarden aangeschaft is.
Badge +3
Bedankt voor alle antwoorden! Sorry dat ik zo bot uit de hoek kwam, was onnodig.
Vond het verre van bot, en we zijn hier om te helpen.
Reputatie 6
Badge
Meen je serieus dat je de daluren nergens kon vinden?
SN samohT, maar dan andersom.

Reageer