beantwoord

Reizen met 4 kinderen

• 2 maart 2015
  • 4 reacties
  • 343 Bekeken

Ik reis regelmatig alleen met mijn 4 kinderen, die allemaal een Kids Vrij abonnement hebben. Dat is dus 1 Kids Vrij te veel; een van hen krijgt dan voor de gelegenheid een railrunner, dat gaat prima. Als mijn partner ook meereist gebruiken ze uiteraard alle vier hun Kids Vrij.

De oudste wordt binnenkort 12 jaar en dan verloopt haar Kids Vrij. Kan ik haar dan meenemen met Samenreiskorting? Dus 3x Kids Vrij en 1x Samenreiskorting met één ouder?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 2 maart 2015, 13:24

Mij (ik ben geen NS-medewerker) zijn geen beperkingen bekend m.b.t. het combineren van meereizende kinderen en medereizigers met samenreiskorting. Dus ja, ik zou zeggen dat het mag.
En u kunt dan natuurlijk gewoon dezelfde OV-chipkaart voor uw 12-jarige kind blijven gebruiken, alleen is er daarna (meer) saldo op de kaart nodig. Bij inchecken met samenreiskorting wordt 10 euro opstaptarief ingehouden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Mij (ik ben geen NS-medewerker) zijn geen beperkingen bekend m.b.t. het combineren van meereizende kinderen en medereizigers met samenreiskorting. Dus ja, ik zou zeggen dat het mag.
En u kunt dan natuurlijk gewoon dezelfde OV-chipkaart voor uw 12-jarige kind blijven gebruiken, alleen is er daarna (meer) saldo op de kaart nodig. Bij inchecken met samenreiskorting wordt 10 euro opstaptarief ingehouden.
Reputatie 7
Badge +4
Het mag, reizen met drie kinderen met Kidsvrij is toegestaan en u mag daarnaast ook nog uw twaalfjarig kind meenemen als samenreiziger. Het staat los van elkaar en vormt geen probleem.
Mij is er net als de andere twee forumleden geen beperking bekend in de combinatie tussen de Kids Vrij en de samenreiskorting, ze kennen hun eigen beperkingen, dus lijkt mij ook geen enkel probleem op te leveren.
Klopt, dit is gewoon mogelijk. Je kunt 3 kinderen met Kids Vrij mee laten reizen en daarnaast nog 3 personen met samenreiskorting.

Reageer