Reizen met bagage slecht geregeld

• 17 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 486 Bekeken

Je kunt nergens je koffers kwijt

7 reacties

Badge +3
De ruimte om in treinen bagage mee te nemen, zeker bagage die wat grotere afmetingen heeft, is helaas beperkt. Meer ruimte voor bagage gaat vaak ten koste van zitplaatsen en NS wil graag zoveel mogelijk reizigers een zitplek bieden. Toch zijn er her en der wel plekken die benut kunnen worden.

In Sprinters kunt u bagage het makkelijkst kwijt bij de open ruimte met klapstoeltjes. Reist u met een dubbeldeks intercity, dan kunt u uw bagage wellicht kwijt tussen de stoelen die tegenover elkaar geplaatst zijn:

De oude dubbeldekkers (met de bekleding zoals op de foto hierboven) worden de komende jaren gerenoveerd. Omdat het tekort aan bagageruimte een bekend probleem is, zal de ruimte bij de deuren, die vroeger bedoeld was voor het liftje voor de railcatering, vervangen worden door bagagerekken:

Loop je dan geen groot risico dat je bagage gestolen wordt ?
Badge +3
Ik zou er wel in de buurt gaan zitten, ja.
Hoe vaak komt dat nog voor dat iemand er met een zware koffer vandoor gaat die eerder is afgegeven op een luchthaven? Dieven weten dat (grote) bagage bijna niks oplevert, die zijn veel meer geïnteresseerd in handbagage.
Ik heb geen idee hoe vaak dat voorkomt maar bij de Thalys wordt je gewaarschuwd hiervoor.
Reputatie 4
De meeste mensen houden alles van waarde in de handbagage dus dat is waar je als dief op af moet. Niet op een koffer met vuile kleren en een oud scheerapparaat.
Ik heb geen idee hoe vaak dat voorkomt maar bij de Thalys wordt je gewaarschuwd hiervoor.

Heel goed, zelfde reden dat ze op luchthavens niet willen dat je je bagage niet onbeheerd achterlaat, ook al geven ze dat niet op als reden.

Reageer