beantwoord

Reizen met baggage (opleiding veva)

• 17 juni 2020
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

Ik ga de opleiding veiligheid en vakmanschap volgen en moet naar mijn stageplaats van defensie met de trein reizen, echter moet lk veel baggage meenemen (vgm 120l tas+60l rugzak). Hoe reis ik naar mijn stage met al die baggage zonder mensen tot last te zijn (reis is 3-4 uur)?

icon

Beste antwoord door Momo 17 juni 2020, 16:42

Afhankelijk van welk treintype je inzit kan er wel het één en ander in de bagagerekken gelegd worden. Bij de nog niet gemoderniseerde VIRM dubbeldekkers is die ruimte erg beperkt. Bij degenen die wel gemoderniseerd zijn (en de DDZ dubbeldekkers) is dat al wat beter, plus zou je ook op de benedenverdieping op de loungebank kunnen zitten, daar kun je makkelijker bagage kwijt.

En bij veel IC's waar bij 4-zitjes de rugleuningen tegen elkaar staan kan bagage ook in de ruimte tussen die rugleuningen gezet worden. Tenzij je bagage erg groot is, dan is de ruimte niet genoeg. 

Plus nu met de Corona maatregelen is het de bedoeling alleen de stoelen aan de raamkant te gebruiken waardoor de stoel aan het gangpad en/of de ruimte ervoor nu voor bagage kan worden gebruikt. Dat is onder normale omstandigheiden niet de bedoeling, maar is wel een gunstige bijkomstigheid nu.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Vaak zie ik ze op balkons zitten, daar is meer ruimte voor de grote tassen :)

Reputatie 7
Badge +1

Kies voor een balkon die voldoende ruimte biedt. De grootte van de balkons varieert soms. Sommige balkons hebben namelijk een (rolstoel) toilet op het balkon waardoor de ruimte een stuk kleiner is. Het beste is om een balkon te kiezen waar ook de fiets plaatsen zijn, omdat die meestal het groots zijn. 

Ik weet niet welk traject je gaat reizen en welke tijd, maar de treinen waar ik de afgelopen weken in heb gezeten hebben meer dan voldoende ruimte om een 4-zit in je eentje te gebruiken, dan kun je goed zitten en je tassen bij je houden.

Reputatie 7
Badge +3

Afhankelijk van welk treintype je inzit kan er wel het één en ander in de bagagerekken gelegd worden. Bij de nog niet gemoderniseerde VIRM dubbeldekkers is die ruimte erg beperkt. Bij degenen die wel gemoderniseerd zijn (en de DDZ dubbeldekkers) is dat al wat beter, plus zou je ook op de benedenverdieping op de loungebank kunnen zitten, daar kun je makkelijker bagage kwijt.

En bij veel IC's waar bij 4-zitjes de rugleuningen tegen elkaar staan kan bagage ook in de ruimte tussen die rugleuningen gezet worden. Tenzij je bagage erg groot is, dan is de ruimte niet genoeg. 

Plus nu met de Corona maatregelen is het de bedoeling alleen de stoelen aan de raamkant te gebruiken waardoor de stoel aan het gangpad en/of de ruimte ervoor nu voor bagage kan worden gebruikt. Dat is onder normale omstandigheiden niet de bedoeling, maar is wel een gunstige bijkomstigheid nu.

Reageer