beantwoord

reizen met de trein

• 29 March 2021
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

hallo ik heb een vraag als je voor de tweede keer ge vaccineert ben mag je dan met de trein reizen

om dat je alleen mag reizen als het noodzaaklijk is kan iemand mij uit legen ik vind het heel jammer dat ik niet met de trein komt er nog dat we wel meer mag reizen met de trein

gr peter

icon

Beste antwoord door Thom 29 March 2021, 15:24

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

U mag gewoon altijd met de trein reizen, maar een mondkapje is wel in alle gevallen verplicht. Daarbij maakt het niet uit of u gevaccineerd bent.  De term noodzakelijk houdt in de praktijk in dat u zelf bepaalt of het noodzakelijk is of niet. Of een reis  noodzakelijk is, is dus uw eigen verantwoordelijkheid. U hoeft dit aan niemand aan te tonen. In wezen kunt u dus met de trein reizen wanneer u wilt.

Het is wel een volwassen oproep tot verantwoordelijk gedrag om een noodzakelijke reis goed in te vullen. Als u twee keer bent gevaccineerd, bent u natuurlijk minder vatbaar voor Corona en besmet u anderen niet.

U hoeft ook niet gevaccineerd te zijn om te mogen reizen met de trein, al is dat voor iedereen beter. Het zal nog wel even duren voor het zover is dat we allemaal zijn ingeënt.

Reageer