Reizen met de trein in deze tijd

Toon eerste bericht

153 reacties

Reputatie 5

Zouden aldie mensen, het afgelopen weekend, bewust de drukte hebben opgezocht en wat is er verwerpelijk aan iemand die hier een visje uitgooit om vervolgens zijn keuze te bepalen ?

Reputatie 5

Hij gooit een visje uit en ondanks alle goede adviezen is de reactie uiteinelijk dat bepaal ik zelf wel, niks visje uitgooien maar provoceren en ook nog in hoofdletters.

Reputatie 7
Badge +4

Het is allemaal erg doorzichtig.

Het niet in de autonomie aangetast wensen te willen worden is de drijfveer, en de (sociaal-) denkende medemens is daarin niet meer dan een obstakel. Die mag gemarginaliseerd en geridiculiseerd worden, want het enige dat telt is het eigen ik, dan wel het ego.

Vroeger was dat alleen dom egoïsme van toch al hele en halve marginalen, nu is die mentaliteit een potentiële bedreiging. 

Het Schaap met het vijf poten zong het al.

Reputatie 5

Kan mij natuurlijk vergissen maar al die niet zo vleiende analyses,  opmerkingen etc. zouden weleens zeer onterecht kunnen zijn.

De vraag zou dan ook zijn over wiens eigen ik het hierboven eigenlijkgaat.

zie:https://community.ns.nl/abonnementen-2/weekendvrij-abonnement-64415

Reputatie 4

Voordat mensen mij als egoist gaan bestempelen ben ik mij wel degelijk op de hoogte wat een noodzakelijke reis is.

Naar het strand gaan met de trein? Nee
Voor een dagje te gaan winkelen? Nee

Ik heb dit heus wel door hoor.

Jammer van jullie reacties en onbegrip hier zo. Jullie zouden je is moeten verplaatsen in mij en mijn persoonlijke situatie, dan zou je toch anders redeneren.

Laten we ons drukker maken om de mensen die denken dat het OV gratis is en er een hangplek van maken en die zonder geldig vervoerbewijs reizen. Die nu buschauffeurs aanvallen, omdat ze worden aangesproken. En nog zoveel meer ergere zaken.

Hier vallen we met zijn allen 1 persoon aan die alleen reist met de trein op trajecten waar al geen kip reist (reizen sowieso geen kippen met de trein). Heb ook nog wel humor.

Laat we alsjeblieft een beetje respect voor elkaar tonen en begrip. Ik heb dat ook dan verwacht ik dat van jullie ook.
Niet alleen ik maar wij allemaal hier zijn nu een soort kleuters die het niet eens worden.

Reputatie 5

Ik begrijp u niet. U heeft om een advies gevraagd en die gekregen. Waarschijnlijk een advies die u niet beviel en waarschijnlijk reageert u daar nogal heftig op. Doe gewoon wat u het beste lijkt.

Ik begrijp u niet. U heeft om een advies gevraagd en die gekregen. Waarschijnlijk een advies die u niet beviel en waarschijnlijk reageert u daar nogal heftig op.

Ik begrijp het wel, er zijn een aantal mensen die menen over elkaar heen te moeten vallen om TS even de les te lezen, waaronder ook medewerkers van de NS, oa met denigrerende plaatjes. Totaal onnodig, met 1 of 2 reacties om TS te wijzen op het al dan niet handig zijn om met de trein te gaan reizen was het volgens mij ook wel duidelijk geweest.

Reputatie 5

@PhilnedInderdaad loopt nog steeds een groot deel van de bevolking kans om Corona te krijgen. De adviezen die nu gegeven worden zijn bedoeld om te spreiden en zo te voorkomen dat er niet genoeg ic-plaatsen zijn. Men is nu al bang dat er een tekort gast optreden en dan zijn die cijfers niet ineens gebaseerd op de massale uitstapjes afgelopen weekend.

MoDe, kennelijk is mijn bijdrage waarop je reageerde verdwenen…..???? 

Reputatie 7
Badge +3

@PhilnedInderdaad loopt nog steeds een groot deel van de bevolking kans om Corona te krijgen. De adviezen die nu gegeven worden zijn bedoeld om te spreiden en zo te voorkomen dat er niet genoeg ic-plaatsen zijn. Men is nu al bang dat er een tekort gast optreden en dan zijn die cijfers niet ineens gebaseerd op de massale uitstapjes afgelopen weekend.

Ja, jouw bijdrage was ineens weg.

Reputatie 5

Meestal formuleer ik dingen toch vrij netjes, men kan het niet met me eens zijn of het onaangenaam vinden maar dat moet toch kunnen. 

Reputatie 6

Gelukkig creëert de noodzaak soms essentie. Juist na deze week vele honderden euro's te hebben geïnvesteerd om de thuisomgeving zoveel aantrekkelijker te maken dat ik er de komende weken zo veel mogelijk in kan verblijven, besluit mijn dure desktop PC opeens de geest te geven. En aangezien ik het probleem niet met volledige zekerheid naar één onderdeel heb kunnen herleiden, en dus op het moment net aan niet ruim genoeg in mijn portemonnee zit om even doodleuk een heel nieuw apparaat aan onderdelen aan te schaffen moet ik improviseren.

Ken ik iemand met een kleine stapel aan ongebruikte maar werkende PC-onderdelen? Jazeker. Waar woont die? Maar natuurlijk, aan de andere kant van het land. Dan zal ik daar toch echt heen moeten - en terug - voordat ik de middelen weer heb om thuis te blijven. Hopelijk een enkele keer, maar dan moet ik wel alles wat ik nodig heb in één tas mee kunnen krijgen. Dat is de noodzaak die de essentie maakt. Naar buiten moeten om binnen te kunnen blijven. Misschien zelfs zo veel dat ik mezelf er gek mee maak, want voordat ik ofwel de onderdelen ofwel het geld heb om een PC werkende te krijgen ben ik sowiezo 1 ellenlange treinreis en 3-4 tripjes naar een pakketretourpunt verder. En dan ben ik nog niet eens naar het verre Enschede geweest om die defecte Playstation te retourneren. Die ene die ik daar vorige maand uit pure verveling ben gaan halen, die ja. 

Gelukkig creëert de noodzaak soms essentie. Juist na deze week vele honderden euro's te hebben geïnvesteerd om de thuisomgeving zoveel aantrekkelijker te maken dat ik er de komende weken zo veel mogelijk in kan verblijven, besluit mijn dure desktop PC opeens de geest te geven. En aangezien ik het probleem niet met volledige zekerheid naar één onderdeel heb kunnen herleiden, en dus op het moment net aan niet ruim genoeg in mijn portemonnee zit om even doodleuk een heel nieuw apparaat aan onderdelen aan te schaffen moet ik improviseren.

Ken ik iemand met een kleine stapel aan ongebruikte maar werkende PC-onderdelen? Jazeker. Waar woont die? Maar natuurlijk, aan de andere kant van het land. Dan zal ik daar toch echt heen moeten - en terug - voordat ik de middelen weer heb om thuis te blijven. Hopelijk een enkele keer, maar dan moet ik wel alles wat ik nodig heb in één tas mee kunnen krijgen. Dat is de noodzaak die de essentie maakt. Naar buiten moeten om binnen te kunnen blijven. Misschien zelfs zo veel dat ik mezelf er gek mee maak, want voordat ik ofwel de onderdelen ofwel het geld heb om een PC werkende te krijgen ben ik sowiezo 1 ellenlange treinreis en 3-4 tripjes naar een pakketretourpunt verder. En dan ben ik nog niet eens naar het verre Enschede geweest om die defecte Playstation te retourneren. Die ene die ik daar vorige maand uit pure verveling ben gaan halen, die ja. 

Je bent hier dus een onzinnig verhaal aan het verzinnen om jouw treinreizen te rechtvaardigen. Onderdeel alleen 200 km verderop te krijgen??. Zielig

Reputatie 6

Sorry dat mijn reden niet goed genoeg voor je is, oh wijze willekeurige loser op het internet. Ik zal snel maar even 800-900 euro uitgeven aan een nieuw moederbord, een nieuwe processor en een nieuwe videokaart zodat ik kan weten waar het fout gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat iedereen prima voor zichzelf kan bepalen of een reis noodzakelijk is of niet. En wat voor de een wel een goede reden is, is dat voor een ander soms weer niet, maar dat zul je altijd houden.

Meestal formuleer ik dingen toch vrij netjes, men kan het niet met me eens zijn of het onaangenaam vinden maar dat moet toch kunnen. 

@Philned Je bericht was verwijderd n.a.v. het laatste gedeelte, ik begrijp dat er een privébericht is gestuurd met verdere uitleg. Ik heb je bericht teruggeplaatst gezien het wel gewoon een onderdeel was van de conversatie, maar dan zonder het laatst gedeelte.

Reputatie 7
Badge +3

@PhilnedJe bericht was verwijderd n.a.v. het laatste gedeelte, ik begrijp dat er een privébericht is gestuurd met verdere uitleg. Ik heb je bericht teruggeplaatst gezien het wel gewoon een onderdeel was van de conversatie, maar dan zonder het laatst gedeelte.

Misschien toch maar de volgende keer een mededeling met 'bericht door moderator verwijderd' ik begon zelf al te twijfelen of ik mijn reactie in een verkeerd topic had geplaatst toen ik het bericht van @Philned niet meer zag.

Reputatie 6

Sorry dat mijn reden niet goed genoeg voor je is, oh wijze willekeurige loser op het internet. Ik zal snel maar even 800-900 euro uitgeven aan een nieuw moederbord, een nieuwe processor en een nieuwe videokaart zodat ik kan weten waar het fout gaat.

Het antwoord op de vraag of jouw reden een geldige is, is in de rest van Europa toch echt “Neen, nein, non, no, ochi”

Niet-essentiële reizen zijn verboden. En dit is een niet-essentiële reis.

Ik vind dat een goed principe. Het zijn toch Loes en haar collega's die de besmetting opvangen.

Dat verbod is mij even ontgaan. Volgens mij is het een dringend advies alleen noodzakelijke reizen te maken, geen verbod.

Reputatie 5

Waarschiijnlijk in de war met zijn woonland, in Belgie geldt een reisverbod voor niet essentiele reizen.

Reputatie 6

Waarschiijnlijk in de war met zijn woonland, in Belgie geldt een reisverbod voor niet essentiele reizen.

Ik schreef toch duidelijk ‘in de rest van Europa’. Het is in Nederland inderdaad nog niet verboden om moederborden op te halen met de NS-trein.

Ik schreef toch duidelijk ‘in de rest van Europa’. Het is in Nederland inderdaad nog niet verboden om moederborden op te halen met de NS-trein.

In de meeste Europese landen is treinreizen nog gewoon toegestaan hoor, maar wat heeft deze opmerking dan met de reis van MJL te maken? Zover ik uit de tekst kan opmaken is die binnen Nederland gemaakt en heeft dus helemaal niets te maken met beperkingen die in sommige andere Europese landen zijn opgelegd.

Reputatie 5

Volgens mij is de ernst van de toestand bij een aantal community leden nog niet ingedaald.

Met deze instelling is een complete lock down niet ver meer hoe zeer ik dat ook zou betreuren.

Maar kennelijk heeft een aantal medebewoners van dit land het nodig, wat ik trouwens ook opmerk vanuit persoonlijke observatie.

Reputatie 5

Volgens mij is de ernst van de toestand bij een aantal community leden nog niet ingedaald.

Met deze instelling is een complete lock down niet ver meer hoe zeer ik dat ook zou betreuren.

Maar kennelijk heeft een aantal medebewoners van dit land het nodig, wat ik trouwens ook opmerk vanuit persoonlijke observatie.

Persoonlijke omstandigheden bepalen vaak de noodzaak. Ik zou ook om gratis computeronderdelen op te halen gewoon de trein pakken. Hoe zou ik met mijn familie in het buitenland in contact moeten blijven? Bij een computerzaak kost alleen onderzoek al meer dan mijn, natuurlijk goedkoopst mogelijke, treinkaartje. En risico? Als ik naar de winkel ga is de kans dat ik struikel groter dan dat ik wat oploop in de trein. Als er al waarschuwingen uitgaan “van let op huiselijk geweld” is het duidelijk dat mensen ook voor hun geestelijke gezondheid er wel eens “even uit moeten” of moeten we eventuele gezinsdrama's maar voor lief nemen. 

“De ernst van de toestand”? Hoezo kunnen we, hier in Europa, niet gewoon accepteren dat er rampen en dergelijke gebeuren, dat mensen ziek worden en overlijden. In andere culturen maakt men zich niet zo druk. Dat is stukken beter voor geestelijke gezondheid. Daar vindt men het ook gewoon dat, hoewel ze hun best doen om het te voorkomen, er hulpverleners ziek worden en sterven. Dat is hier een taboe.

Reputatie 7
Badge

Het antwoord op de vraag of jouw reden een geldige is, is in de rest van Europa toch echt “Neen, nein, non, no, ochi”

Ik vind dat een goed principe. Het zijn toch Loes en haar collega's die de besmetting opvangen.

Maar we zijn nu niet in de rest van Europa we zijn nu in Nederland. Dus lekker relevant zou ik zeggen. :relieved:

Reputatie 5

Ik zie toch meer relevantie bij de opmerking vanFerdinand Delasoie dan bij het principe van sommige Nederlanders dat alles moet kunnen.

Moet de intelligente Lock down dan toch maar een echte lock down worden omdat een aantal Nederlanders de oproep niet begrijpt of niet wil begrijpen of zich in vrijheid aangetast voelt of denkt dat hij deskundig is.

Zie de opmerkingen hierover van gisteren door de premier.

Reageer