beantwoord

Reizen met fiets met internationaal ticket in de spits

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,

Ik ga met de fiets op de trein naar Berlijn, om in Deventer op de trein naar Berlijn te komen op de juiste tijd, moet ik in de spits vanuit Nijmegen met de fiets reizen. Ik begreep aan het internationaal loket in Arnhem dat dat mag als je een internationale ticket hebt.

Klopt dat?
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 mei 2019, 10:47

Het is een interessante kwestie. In combinatie met een internationaal vervoerbewijs mag uw fiets met een internationaal fietskaartje inderdaad mee in de spits. Maar de conducteur kan uw fiets weigeren als de trein erg vol is, waardoor u uw aansluitende trein naar Berlijn zou kunnen missen. Zie dit topic.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik ken deze uitzondering eerlijk gezegd niet.
Badge +3
Het is een interessante kwestie. In combinatie met een internationaal vervoerbewijs mag uw fiets met een internationaal fietskaartje inderdaad mee in de spits. Maar de conducteur kan uw fiets weigeren als de trein erg vol is, waardoor u uw aansluitende trein naar Berlijn zou kunnen missen. Zie dit topic.
Duidelijk. Dank
Reputatie 4
Ik heb even in de reisplanner gekeken, indien u om 6.54 uur de trein naar Zwolle neemt, kunt u in Deventer overstappen op de trein naar Berlijn (overstaptijd) 33 minuten.

De trein vanuit Nijmegen nar Deventer staat gekwalificeerd als rustig, dus ik denk niet dat dit een probleem gaat vormen om uw fiets mee te nemen.

Berlijn is overigens een ideale stad om per fiets te verkennen. Ben er zelf nu al een keer of 10 geweest. Altijd weer een genot om er terug te keren.

Reageer