beantwoord

Reizen met grote groep. Dit aangeven bij NS?

Beste lezers,

Wij gaan met de trein reizen als vervoersmiddel voor ons schoolreisje. We reizen met 60 kinderen en 15 begeleiders; 75 mensen totaal.
We vertrekken in Assen en onze eindbestemming is Amsterdam CS.
Is het mogelijk om dit aan te geven bij NS (en zo ja, waar?) of heeft dit geen zin?
Ik verwacht niet dat er een coupe gereserveerd voor ons wordt, zo naïef ben ik niet. Maar ik kan nergens op de site vinden of het niet wenselijk is dat we dit kenbaar maken.

Wat denken jullie?
icon

Beste antwoord door Loes 19 mei 2015, 18:54

Het maakt voor het rijdend personeel niet gek veel uit of we weten dat er een grote groep met elkaar reist. Soms is het al lastig om allemaal bij elkaar te zitten en als u het daadwerkelijk wil aangeven kunt u dat het beste doen aan de dienstdoende hoofdconducteur. Ik maak het vaker mee en het maakt mij erg weinig uit dat ik het vooraf weet. Veel plezier overigens met het schoolreisje.
Bekijk origineel

16 reacties

Kijk eens op deze webpagina:
http://www.ns.nl/zakelijk/uw-bedrijf-en-mobiliteit/extra-voor-bedrijven/reselling-treinkaarten
... Of gaat u met een grote groep op reis? Op deze pagina's vindt u meer informatie.
Kijk eens op deze webpagina:
http://www.ns.nl/zakelijk/uw-bedrijf-en-mobiliteit/extra-voor-bedrijven/reselling-treinkaarten
... Of gaat u met een grote groep op reis? Op deze pagina's vindt u meer informatie.

Bedankt voor uw reactie. Ik heb met de NS Reseller Desk gebeld en zij gaven aan hier niet over te gaan. Enkel en alleen vragen over het verkoop van kaartjes voor grote groepen etc. konden zij beantwoorden.
Het maakt voor het rijdend personeel niet gek veel uit of we weten dat er een grote groep met elkaar reist. Soms is het al lastig om allemaal bij elkaar te zitten en als u het daadwerkelijk wil aangeven kunt u dat het beste doen aan de dienstdoende hoofdconducteur. Ik maak het vaker mee en het maakt mij erg weinig uit dat ik het vooraf weet. Veel plezier overigens met het schoolreisje.
Prima! Bedankt voor uw antwoord.
Reputatie 1
Badge
In elk fatsoenlijk buitenland zijn de staatssporen daar nog steeds op ingesteld en worden er wagons vrijgehouden dmv wat stickers. Reis eens in BE rond 1/7 of nog erger 31/8 als zowat elke groep ''wolfjes'' (welpen, verkenners) op/van zomerkamp gaat. Ook wel zo aardig voor de gewone reizgers die al dat gesreuw+gebrul dat er in NL klaarblijkelijk altijd bijhoort wat kunnen mijden. EN is er bovendien meestal een uitermate gunstig voordeeltarief.
Het maakt voor het rijdend personeel niet gek veel uit of we weten dat er een grote groep met elkaar reist.

Wellicht zou men er in de materieelplanning rekening mee kunnen proberen te houden. Een rit die normaal misschien net met een enkele ICM toekan, kan weleens erg gezellig worden met 75 passagiers extra.
In elk fatsoenlijk buitenland zijn de staatssporen daar nog steeds op ingesteld en worden er wagons vrijgehouden dmv wat stickers. Reis eens in BE rond 1/7 of nog erger 31/8 als zowat elke groep ''wolfjes'' (welpen, verkenners) op/van zomerkamp gaat. Ook wel zo aardig voor de gewone reizgers die al dat gesreuw+gebrul dat er in NL klaarblijkelijk altijd bijhoort wat kunnen mijden. EN is er bovendien meestal een uitermate gunstig voordeeltarief.
Dat is helemaal mooi geregeld daar!

Het maakt voor het rijdend personeel niet gek veel uit of we weten dat er een grote groep met elkaar reist.

Wellicht zou men er in de materieelplanning rekening mee kunnen proberen te houden. Een rit die normaal misschien net met een enkele ICM toekan, kan weleens erg gezellig worden met 75 passagiers extra.

Dit was ook onze gedachte. Al is het natuurlijk onze keuze om met de trein te gaan.
Reputatie 1
Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als ik in een korte trein zit en er komt een groep met 60 kinderen. I
Reputatie 7
Badge +4
Juf heeft cultuuroverdracht als hoofdtaak en deze kaartjes zijn geldig voor de tweede klas. Kinderen, maximaal 3, mogen alleen eerste klas zitten als er een volwassene met een geldig eersteklaskaartje meereist. Het valt voor ons beiden dus wel mee, zolang Juf niet 'denkt' dat ze wel eerste klas mag reizen met de kids als de trein vol is. 😉 Vijfenzeventig kinderen is in veel gevallen overdag wel te doen. Logistiek is het ook niet zo eenvoudig om deze ene trein te verlengen al zou je dan wel op zeker spelen. Persoonlijk zou ik het even melden, het is in ieder geval beleefd dat te doen.
Reputatie 1
En als juf het niet denkt, dan denken andere passagiers die geen zitplaats hebben het misschien wel.
Reputatie 7
Badge +4
NS moet de controle er op veel meer opvoeren en benadrukken. Als het grijsrijders te veel kost, lost het probleem zich vanzelf grotendeels op. Nu is het grijsrijden vaak goedkoper dan wat een betalende reiziger in de eerste klas kwijt is. Het is vervelend hier elke keer getuige van te moeten zijn. Je betaalt 70 procent extra voor prettiger reizen en dat wordt vaak te niet gedaan.
Waar hebben jullie het over ? TS gaat helemaal niet in de eerste klasse zitten met een tweede klas kaartje.

Jullie moeten hier posten

https://forum.ns.nl/de-trein-11/1eklas-zit-vol-2eklassers-op-moment-leeuwarden-rotterdam-centraalik-geen-plaats-12904
Reputatie 1
Dat zeggen we toch helemaal dat zij dat gaat doen? En hoezo moeten?
Omdat je on topic moet blijven, staat in de huisregels 😃
Reputatie 1
Ooit wel eens de huisregels van de NS in de trein gelezen? Houden ook weinig mensen zich aan, zelfs het personeel niet 😛
Waar hebben jullie het over ? TS gaat helemaal niet in de eerste klasse zitten met een tweede klas kaartje.

Jullie moeten hier posten

https://forum.ns.nl/de-trein-11/1eklas-zit-vol-2eklassers-op-moment-leeuwarden-rotterdam-centraalik-geen-plaats-12904

Haha. Thanks.
Ik snap de laatste toevoegingen ook niet helemaal. Eerste klas reizen is de grootste onzin en ik heb dit topic juist geopend om te kijken naar zo goed mogelijke opties voor alle reizigers.
Daarnaast ben ik geen juf, ook al word ik vaak genoeg door kinderen zo genoemd wegens vrouwengehalte waar kinderen gewend aan zijn 😉

Reageer