beantwoord

reizen met invaliden hond

  • 28 November 2021
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Wij gaan vandaag reizen met de trein, samen met 2 honden. Nu is er echter 1 hond die kort geleden een heup operatie heeft gehad en dus geen trappen op kan lopen. Kan ik de NS Reisassistentie vragen om een loop plank uit te zetten voor die hond? We reizen van Deventer naar s-Hertogenbosch.

icon

Beste antwoord door Vareo 28 November 2021, 13:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

In de voorwaarden staat dat het voor reizigers bestemd is. Of dieren hier onder vallen is mij niet helemaal duidelijk. Wellicht kunt u even contact opnemen met de klantenservice.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik geef je weinig kans (til je hond zelf maar de trein in), maar je kunt het vragen natuurlijk 030 235 7822.

Je zou nog met sprinters kunnen reizen maar dan moet je 3 tot 4 keer overstappen en ben je 3½ tot bijna 4 uur onderweg.

Reputatie 7
Badge +3

Je bedoelt invalide hond, oftewel een hond die zelf invalide is en geen invaliden-begeleidingshond. Reisassistentie is bedoeld voor personen. Zelfs iets meenemen of hond in (honden)Buggie vervoeren? Let wel voor hond in Buggie is ook een hondenkaartje verplicht, of je moet deze op schoot nemen. 

 

Badge +3

Aan een buggy zal je weinig hebben, want zo te lezen gaat het erom dat de hond wel kan lopen maar niet zelfstandig een VIRM in/uit kan stappen, dus een loopplank/brug gewenst/nodig is.

Reageer