beantwoord

Reizen middels Beschikking Omgangsregeling

• 26 december 2020
  • 5 reacties
  • 308 Bekeken

Hallo meneer, mevrouw 

Het volgende *bericht heb 

ik eerder al eens verstuurd per app maar de verdere inhoud mbt beschikking omgangsregeling geldt nog steeds.   

Heb ik er alleen nog wel een vraag en toevoeging op. 

Mag ik nog steeds onder deze Beschikking met de trein reizen, zodoende jn mijn zoontje wel op kan halen en aan deze beschikking kan blijven voldoen?

Middels is de verstandhouding met mijn ex partner wat verbeterd maar nog niet om er samen uit te kunnen komen tot het aanpassen van de ophaalregeling. 

Met vriendelijke groet, 

Mevrouw Mensinga

* bericht: 

[25-05 19:42] Cynthia-Mama Ilay&Kayley: Hallo goedenavond,

Ik heb even een volgende vraag:

Vanwege een omgangsregeling die dmv een Beschikking rechtbank is opgesteld, ben ik genoodzaakt om aankomende maandag 1 juni mijn zoontje per trein op te halen in Rotterdam. ( Daar ikzelf niet in het bezit ben van een rijbewijs ). 

Deze beschikking is al sinds aantal jaren van kracht. En ik heb tot heden altijd geluk gehad ik aan derden vervoer heb kunnen regelen, helaas nu dus niet meer.

Mag ik onder deze Beschikking met de trein reizen, zodoende ik mijn zoontje wel op kan halen?

[25-05 19:43] Cynthia-Mama Ilay&Kayley: Helaas is er geen goede verstandhouding met mijn ex partner om hier samen uit te komen

icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 december 2020, 12:19

Goedemiddag CynthiaM. en welkom bij de NS Community!

Zoals Vareo al heeft aangegeven zijn er geen regels of voorschriften wat een reis noodzakelijk maakt. Er is enkel een dringend advies om de noozakelijkheid van een reis te (her)overwegen en zo mogelijk uit te stellen. Of de reis dan noodzakelijk is of niet, is aan de reiziger zelf om te bepalen. Je zult dit dus zelf moeten beslissen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Je mag met de trein reizen wanneer je maar wilt. Niemand houdt je tegen. Je hoeft aan niemand bewijzen te tonen dat je reis noodzakelijk is.

Goedemiddag CynthiaM. en welkom bij de NS Community!

Zoals Vareo al heeft aangegeven zijn er geen regels of voorschriften wat een reis noodzakelijk maakt. Er is enkel een dringend advies om de noozakelijkheid van een reis te (her)overwegen en zo mogelijk uit te stellen. Of de reis dan noodzakelijk is of niet, is aan de reiziger zelf om te bepalen. Je zult dit dus zelf moeten beslissen.

Badge +3

Als de vraag is of die beschikking voldoende is om de trein te kunnen nemen (zoals een begeleiderskaart van een mindervalide) dan is het antwoord helaas nee, je zult een geldig kaartje of abonnement moeten hebben.

Kinderen t/m 11 jaar mogen trouwens zelfstandig reizen met een Railrunner dagkaart (€ 2,50), en gratis met Kids Vrij op een persoonlijke ov-chipkaart (onder begeleiding van iemand die 12+ is).

Bedankt voor jullie antwoorden. 

@Robert B: neej dit was niet mijn vraagstelling tot gebruik als mindervaliden of iets dergelijks.

Puur tot het gegeven reis advies van NS.

Bij deze wil ik mijn vraag/ topic dan ook als beantwoord aangeven dn wel gesloten is tot reacties.

Vriendelijke groet.. 

Badge +3

Bij deze gemarkeerd als beantwoord.

Sluiten voor reacties gebeurt hier eigenlijk alleen als een topic ‘ontspoort’, dus in dit geval niet nodig.

Via je profielinstellingen kan je aangeven dat je geen notificaties over reacties meer wilt ontvangen.

En uiteraard telt je kind ophalen als een noodzakelijke reis, vergeleken met de reismotieven waar vele anderen mee op pad gaan.

Reageer