beantwoord

Reizen zonder begeleiding

• 14 september 2017
  • 10 reacties
  • 292 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo mijn naam is Eyob.

Ik ben 12 jaar en ik weet goed hoe je met het openbaar vervoer moet reizen, omdat ik het gewend ben. Maar mag ik ook helemaal zonder begeleiding met NS reizen.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 14 september 2017, 18:09

Welkom op het NS Forum, Eyob!

Wat stoer dat je alleen op reis wilt gaan met de trein. Dit is zoals hierboven al is aangegeven gewoon toegestaan mits je een geldig vervoerbewijs hebt. Je kunt een vervoerbewijs aanschaffen via onze website, bij de kaartautomaat of je kunt met een OV-chipkaart reizen. Ik wens jouw alvast heel veel reisplezier toe! 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Eyob, volgens mij wel! Als dat ook van je ouders mag natuurlijk.
Reputatie 3
Badge
Hoi eyob,

Van de NS mag je vanaf je 4e al zelfstandig reizen. Jij mag dus ook zelfstandig reizen. Echter mag dit alleen in de 2de klas als ik het nog goed weet.
Ja, dat mag zelfs al vanaf 4 jaar met een railrunnerkaartje. Als je 12 bent mag het ook, maar betaal je het volle tarief.
Welkom op het NS Forum, Eyob!

Wat stoer dat je alleen op reis wilt gaan met de trein. Dit is zoals hierboven al is aangegeven gewoon toegestaan mits je een geldig vervoerbewijs hebt. Je kunt een vervoerbewijs aanschaffen via onze website, bij de kaartautomaat of je kunt met een OV-chipkaart reizen. Ik wens jouw alvast heel veel reisplezier toe! 🙂
Reputatie 6
Badge +2

Van de NS mag je vanaf je 4e al zelfstandig reizen. Jij mag dus ook zelfstandig reizen. Echter mag dit alleen in de 2de klas als ik het nog goed weet.

1e klas mag ook.
Reputatie 7
Badge +4
Eerste klas reizen mag wel, maar niet als Eyob met een Railrunner gaat. Bij alleen reizen is de Railrunner uitsluitend voor de tweede klas.
Reputatie 6
Badge +2
Eerste klas reizen mag wel, maar niet als Eyob met een Railrunner gaat. Bij alleen reizen is de Railrunner uitsluitend voor de tweede klas.
Hij is 12.
Reputatie 7
Badge +4
Dan is eerste klas reizen geen probleem, misschien de prijs wel ;-)

De toestemming van je ouders is altijd nodig. Het feit dat het van NS mag, wil nog niet zeggen dat het dus mag wanneer jij dat wilt. De regels van NS zijn niet leidend, het ouderlijk gezag blijft, ook al neem ik wel aan dat je als twaalfjarige in staat bent zelfstandig te reizen. Ik deed het ook indertijd 😉
Badge +3
Haha, indertijd wie gebruikt dat woord nog ooit, of toentertijd?

Weer wat geleerd dus 12 jarige Eyob.

Maar je bent dus volgens NS een volwassene. Zie de voorwaarden NS-AVR, het staat er echt!

En andere mensen op het station zullen je echt wel willen helpen hoor.

Super spannend natuurlijk, helemaal alles zelf doen!

Hou wel je geld en ov-chipkaart niet bij elkaar in een portemonnee of zo, want voor je het weet kom je een zakkenroller tegen. Maar op stations hangen overal camera's dus de kans dat je bestolen wordt is erg klein.
Reputatie 7
Badge
Ik was zelf 15 jaar toen ik mijn eerste treinreis maakte. Ik kan me nog goed herinneren dat ik toen echt doodsbang was.

Reageer