beantwoord

Reizigers zonder mondkapje

• 26 april 2021
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Vanmorgen zat ik in trein van 09.09 uur van Utrecht naar Nijmegen in de stiltecoupé. In Arnhem stapte een reiziger zonder mondkapje in die, op mijn verzoek of hij een mondkapje wilde dragen, zei:'daar doe ik niet aan'. Ik was boos en ben in een andere coupé gaan zitten. Er was geen controle in de trein. Ik baalde dat ik niks kon doen. Hoe hiermee om te gaan? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 26 april 2021, 13:39

Als u het niet prettig vindt dat er iemand zonder mondkapje in de coupé zit en er geen conducteur in de buurt is, is ergens anders gaan zitten denk ik het beste dat je kunt doen. Er kan nu eenmaal niet altijd overal controle zijn.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u het niet prettig vindt dat er iemand zonder mondkapje in de coupé zit en er geen conducteur in de buurt is, is ergens anders gaan zitten denk ik het beste dat je kunt doen. Er kan nu eenmaal niet altijd overal controle zijn.

Er wordt heel weinig gecontroleerd. Dat betekent in dit geval dat iemand mij uit de stiltecoupé verjaagt. Zulke incidenten zijn overigens niet eenmalig. Er zijn veel mensen in de trein die hun mondkapjes half opdoen of uitgebreid gaan zitten eten. 

Hi Mary10 en welkom bij de NS Community. 

Jammer dat je iemand bent tegen gekomen die weigerde het mondkapje te dragen. Goed dat je deze persoon hierop hebt aangesproken en ergens anders bent gaan zitten.

Als deze persoon wel een conducteur tegenkomt in de trein of op het station, dan loopt, dan riskeert deze reiziger een boete van €95,00.

Reputatie 7
Badge +3

Als deze persoon wel een conducteur tegenkomt in de trein of op het station, dan loopt, dan riskeert deze reiziger een boete van €95,00.

Helaas is die kans nihil. 

Reputatie 7
Badge +3

Als die persoon zegt vanwege medische redenen geen mondkapje te kunnen dragen dan heb je nog niks. Er worden immers geen medische verklaringen afgegeven. Iedereen kan zelf een formuliertje invullen.

Ik zit nu in de Sprinter, ga op bezoek bij mijn moeder (101).Naast mij zit een meisje die ook weigert haar mondkapje op te doen. 'ik heb het zo warm'. Ik wil gewoon dat er meer wordt gecontroleerd. Ik kan wel aan de gang blijven met mensen aanspreken en bovendien helpt dat niet. 

Reageer