beantwoord

Reizigersonderzoek

• 9 januari 2018
  • 3 reacties
  • 376 Bekeken

Reputatie 2
De laatste tijd steeds vaker opdringerige onderzoekers van IPSOS die zonder duidelijk melding wat ze met de gegevens doen kaartjes willen zien.

Wat kunnen we hier aan doen, ik heb geen zin in onderzoek zonder dat ik weet wat er met de resultaten gedaan wordt.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 9 januari 2018, 18:55

Helaas ontvang ik vaker meldingen hierover op dit forum en ook op Social Media wordt er hierover gesproken. Ik speel dit door voor je Temlin, bedankt voor het aangeven. Zijn er nog speciale dingen gezegd of gedaan wat opdringerig overkwam?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Helaas ontvang ik vaker meldingen hierover op dit forum en ook op Social Media wordt er hierover gesproken. Ik speel dit door voor je Temlin, bedankt voor het aangeven. Zijn er nog speciale dingen gezegd of gedaan wat opdringerig overkwam?
Badge +3
Het gaat meen ik om (anoniem) onderzoek om te kijken op welk soort ticket of abonnement mensen zoal reizen. Hiermee zouden bepaalde producten ontwikkeld of geoptimaliseerd kunnen worden (bijv. het super daltarief bij Altijd Voordeel of de voorwaarden voor actiekaartjes) maar verder is het mij ook een raadsel.

Een coupé binnenkomen en roepen "uw vervoersbewijs (controle)" mag natuurlijk niet, maar "reizigersonderzoek" mag wel.

Je bent uiteraard vrij om te zeggen dat je daar geen zin in hebt. 😃
Waar ik me aan stoor is, dat het voor de meeste reizigers wel degelijk lijkt op een reguliere controle. Het zou helpen als deze IPSOS mensen worden geinstrueerd zich te melden als "VRIJWILLIG reizigersonderzoek".

Reageer