beantwoord

rerestitutie fietskaart

• 30 april 2021
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Beste NS,

Ik heb vandaag gereisd van Olst naar Groningen ( 9.28 tot 11.32 uur) met de bedoeling mijn fiets mee te nemen. Daarvoor kocht ik een fietskaart a €7,50. En meldde me aan bij de treinwijzer. Die gaf aan reiziger + fiets.  Er werden echter bussen ingezet vanwege werkzaamheden rond Zwolle. Aangezien ik twijfelde of mijn fiets mee kon in de bussen, heb ik 2x gebeld met klantenservice of mijn fiets meekon. Dat was daar niet bekend en over getwijfeld. Op basis van die onzekerheid heb ik mijn fiets niet meegenomen naar station Olst en me naar het station laten brengen. Aldaar kwam de 1e bus richting Zwolle. De fiets zou niet mee kunnen, volgens de chauffeur. Even later kwam de snelbus, die vertelde dat de fiets wel had mee gekund. Onduidelijk dus.   Ik heb het fiets ticket niet gebruikt en verzoek u mij de € 7,50 te retourneren.

Kaart no. 3528 xxxx

E.C.L.Janssen xxxx

Edit moderator; persoonsgegevens weggehaald

icon

Beste antwoord door Thom 30 april 2021, 17:36

Het is beter uw persoonlijke gegevens even te verwijderen, het moet binnen een uur. Dit is een openbaar forum en geen postadres van NS. Als u het niet weghaalt doet een moderator dat.

Het is overigens bijzonder vreemd dat Klantenservice niet weet dat een fiets niet mee mag in vervangende bussen. Dat chauffeurs ze soms wel meenemen komt vaak doordat ze extern ingehuurd zijn en de NS-regels niet kennen. Je kunt geluk hebben, maar het is geen recht en de uitspraken van Klantenservice zijn niet na te gaan. De weigering is conform de regels, u bent niet benadeeld. U had er bij twijfel beter aan gedaan er voor te kiezen de fiets niet mee te nemen, het staat overigens duidelijk op de site vermeld dat het niet mag. Dat is snel te vinden, u hebt hierin ook een eigen verantwoordelijkheid, al is het inderdaad sneu geld. U kunt een schot wagen en het advies van @Robert B  volgen. Niet geschoten is altijd mis, ook al is de situatie dat de fout aan u zelf is te wijten.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dit is een reizigersforum, je kunt contact opnemen met de NS Klantenservice via telefoon, chat, Twitter of Facebook.

De regel is dat fietsen niet mee mogen in treinvervangende bussen, maar vaak maken chauffeurs wel een uitzondering als je hetstuur een kwartslag draait en de fiets plat in het bagageruim legt. Met het risico op beschadiging als anderen hun bagage er bovenop gooien.

Of je bij vooraf aangekondigde werkzaamheden je geld terug kan krijgen weet ik niet, maar is natuurlijk het proberen waard.

Reputatie 7
Badge +4

Het is beter uw persoonlijke gegevens even te verwijderen, het moet binnen een uur. Dit is een openbaar forum en geen postadres van NS. Als u het niet weghaalt doet een moderator dat.

Het is overigens bijzonder vreemd dat Klantenservice niet weet dat een fiets niet mee mag in vervangende bussen. Dat chauffeurs ze soms wel meenemen komt vaak doordat ze extern ingehuurd zijn en de NS-regels niet kennen. Je kunt geluk hebben, maar het is geen recht en de uitspraken van Klantenservice zijn niet na te gaan. De weigering is conform de regels, u bent niet benadeeld. U had er bij twijfel beter aan gedaan er voor te kiezen de fiets niet mee te nemen, het staat overigens duidelijk op de site vermeld dat het niet mag. Dat is snel te vinden, u hebt hierin ook een eigen verantwoordelijkheid, al is het inderdaad sneu geld. U kunt een schot wagen en het advies van @Robert B  volgen. Niet geschoten is altijd mis, ook al is de situatie dat de fout aan u zelf is te wijten.

Reageer