beantwoord

rijd de trein tussen Eindhoven-Venlo?

• 24 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 218 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hallo, als ik kijk bij reisplanner zie ik dat de reis aangepast is en zie ik het spoor niet en als ik kijk bij actuele vertrektijden staat der dat hij wel gewoon rijd? Weet iemand hier iets over?

mvg, Hanneke
icon

Beste antwoord door Loes 24 oktober 2014, 20:58

hallo, als ik kijk bij reisplanner zie ik dat de reis aangepast is en zie ik het spoor niet en als ik kijk bij actuele vertrektijden staat der dat hij wel gewoon rijd? Weet iemand hier iets over?

mvg, Hanneke

Hoi Hanneke,

Het staat er soms erg vreemd in inderdaad, maar de intercity tussen Venlo en Eindhoven rijdt gewoon volgens dienstregeling. Door de uitgelopen werkzaamheden in Tilburg rijdt de intercity tot Eindhoven en wordt daarna omgedoopt tot een extra sprinter naar Oisterwijk, die in het tijdpad van de 5200 rijdt, de sprinter van Eindhoven naar Tilburg Universiteit. Waarom de reisplanner dit zo aangeeft kan ik niets over zeggen, behalve dat de treinen van Venlo naar Eindhoven dus gewoon normaal rijden.
Ze rijden overigens wel onder een ander treinnummer, misschien dat de reisplanner daarmee in de war is.

Ik hoop dat ik niet te laat voor je heb gereageerd op je vraag.
Bekijk origineel

3 reacties

mvg, Hanneke

Hoi Hanneke,

Het staat er soms erg vreemd in inderdaad, maar de intercity tussen Venlo en Eindhoven rijdt gewoon volgens dienstregeling. Door de uitgelopen werkzaamheden in Tilburg rijdt de intercity tot Eindhoven en wordt daarna omgedoopt tot een extra sprinter naar Oisterwijk, die in het tijdpad van de 5200 rijdt, de sprinter van Eindhoven naar Tilburg Universiteit. Waarom de reisplanner dit zo aangeeft kan ik niets over zeggen, behalve dat de treinen van Venlo naar Eindhoven dus gewoon normaal rijden.
Ze rijden overigens wel onder een ander treinnummer, misschien dat de reisplanner daarmee in de war is.

Ik hoop dat ik niet te laat voor je heb gereageerd op je vraag.

In de war... de reisplanner vermeldt precies wat er aan de hand is: de oorspronkelijke trein rijdt niet en er rijdt een extra andere trein. Treinen met verschillende nummers zijn verschillende treinen, maar dat is moeilijk te ondervangen systeemlogica.
Welkom op het NS serviceforum, haniebal12! Om de vindbaarheid van je topic te vergroten voor andere lezers heb ik je topic naar het subforum in de trein verplaatst. Daarnaast heb ik het antwoord van Loes als beste gemarkeerd, dit is juist. Hopelijk heb je er nog op tijd wat aan gehad en anders hoop ik dat je reis verder helemaal goed is verlopen! 🙂

Reageer