beantwoord

Risico op boete fraude overwegen of veel geld betalen?

• 15 november 2016
  • 24 reacties
  • 819 Bekeken

• Sprinter
  • 3 reacties
Situatie schets: Oke, dit klinkt wat gek maar ik ben het gewend om een studentenov te hebben. Die is nu afgelopen en ik heb 40% korting in de daluren. Nu loop ik ergens anders stage en moet ik 10 euro met de trein heen, 10 euro met de trein terug. Ik moet helaas altijd in de spits reizen en dit 4 keer per week. Dat komt dus neer op 4x4 = 16 x20 = €320,- ongeveer per maand.
Mijn huisgenootje heeft een week ov, die is nog wel student, en ik overweeg dus momenteel om het risico te nemen dat de conducteur niet naar de foto kijkt of denkt dat ik het wel ben zodat ik niet zo veel kosten hoef te maken en soms die van haar kan gebruiken.

Maar, wat is het risico precies. Ik moet een keuze gaan maken tussen 'living on the edge' of 'living poor' 😉
icon

Beste antwoord door Slidestops 15 november 2016, 16:52

Fraude met ov-chipkaart:
Kaart wordt ingenomen en vernietigd, degene die hem uitleent wordt onderzocht, als het al meer is gebeurd kans op stopzetten reisproduct DUO.

Degene die er mee reist: Uitstel van betaling, = 50€ plus ritprijs, plus 90€ voor misbruik maken van vervoersbewijs. Ook de kosten van een nieuwe pas en administratiekosten komen er nog bij..
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Fraude met ov-chipkaart:
Kaart wordt ingenomen en vernietigd, degene die hem uitleent wordt onderzocht, als het al meer is gebeurd kans op stopzetten reisproduct DUO.

Degene die er mee reist: Uitstel van betaling, = 50€ plus ritprijs, plus 90€ voor misbruik maken van vervoersbewijs. Ook de kosten van een nieuwe pas en administratiekosten komen er nog bij..
Reputatie 7
Badge +4