beantwoord

Ritprijs verschilt

• 9 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 263 Bekeken

Ik heb keurig buiten de spits( heen na 9 uur en terug om 21:30) gereist met 40% kortingskaart (die ik al jaren heb) maar toch verschilt de ritprijs?
Heen 9,80 en terug 10,70. Zelfde route?
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 9 augustus 2015, 22:26

Het antwoord is dus ja, u hebt met zowel NS als Arriva gereisd. Dat verklaart ook het verschil: NS heeft een degressief tariefstelsel. In de ene richting hebt u tariefeenheid 0 t/m x bij NS afgelegd, en in de andere richting tariefeenheid y t/m y+x, omdat wordt doorgeteld vanaf het aantal tariefeenheden dat u al bij Arriva hebt afgelegd. Dat levert een andere ritprijs op. Dat de ritprijs bij Arriva gelijk was, is min of meer toeval.
Bekijk origineel

6 reacties

Hebt u tijdens uw reis met meer dan één treinvervoerder gereisd?
Nee, arriva heeft keurig beide keren 0,78 berekend. Dit ligt bij NS
Het antwoord is dus ja, u hebt met zowel NS als Arriva gereisd. Dat verklaart ook het verschil: NS heeft een degressief tariefstelsel. In de ene richting hebt u tariefeenheid 0 t/m x bij NS afgelegd, en in de andere richting tariefeenheid y t/m y+x, omdat wordt doorgeteld vanaf het aantal tariefeenheden dat u al bij Arriva hebt afgelegd. Dat levert een andere ritprijs op. Dat de ritprijs bij Arriva gelijk was, is min of meer toeval.
Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar NS, Arriva, en weer NS, anders zou het bij Arriva niet heen en terug hetzelfde zijn.
Niena900 heeft het over dezelfde route, dus heen èn terug.
Deze route is evenlang dus zo ook dezelfde prijs moeten gelden of ben ik nu gek?
Of de NS en Arriva beiden op dit traject rijden is toch niet relevant?
Het gaat om de afgelegde kilometers al dan niet tegen het spits tarief.
Reputatie 6
Badge +2
Zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/tariefopbouw-enkele-reis-meerdere-vervoerders-11483.

Reageer