Rodejassen OV-checkers

Toon eerste bericht

30 reacties

"Ik heb geen vervoersbewijs" doet het ook altijd nog aardig.
Reputatie 7
Badge +3
Een simpel "nee, bedankt" of alleen maar even kort nee knikken werkt bij mij altijd wel goed.

Vorige week was er eentje die het heel correct en beleefd vroeg, die heb ik wel een keer mijn OV-chipkaart laten scannen.
Oh, ik heb het net gehad in de trein van Leiden naar Rotterdam (richting Vlissingen), vertrokken 14:15 h. van Leiden centraal.

Is dat duidelijk als informatie?

Ik herinner me goed toch dat eens toen ik deze thema met een conducteur discuteerde als aanleiding van zo'n "geheime" onderzoek in zijn trein hij was verbaasd en boos en zegde "Deze person heeft niet bij me zich aangemeld!".

Dus ik hoop jullie kunnen iets aan doen maar ik vraag me af als het een manier is om een klacht ergens te indienen?
Reputatie 7
Badge +3
Het is tamelijk eenvoudig. Ik zeg altijd tegen de mensen van Ipsos dat ik ben ingecheckt en aan het eind van mijn reis weer uitcheck en dat het scannen van mijn OV-chipkaart dus overbodig is. Het is absoluut niet verplicht om je kaart te laten scannen door Ipsos. Verder kun je natuurlijk altijd vragen of de Ipsosmedewerker zich kan legitimeren en vervolgens de naam van de medewerker noteren. En als een Ipsosmedewerker zich niet wil legitimeren dan krijgt hij/zij uiteraard je kaart niet te zien.

Andere mensen op het forum doen de suggestie om tegen de mensen van Ipsos te zeggen dat je geen kaartje hebt. Nadeel daarvan is dat dat je geregistreerd wordt als zwartrijder en dat het de statistieken vertroebelt.

Wanneer je in een stiltecoupé zit kun je tegen de Ipsosmensen fluisteren dat ze stil moeten zijn in de stiltecoupé.

Ik heb geen idee welke afspraken er gemaakt zijn tussen opdrachtgever NS en Ipsos. Maar het lijkt erop dat niet alle medewerkers goed getraind zijn of zich bewust zijn van het feit dat reizigers niet hoeven mee te werken. NS zou daar best wat meer aandacht aan mogen besteden.
Beste a.chobanov en welkom bij Community!

Het is vervelend dat niet duidelijk wordt aangegeven dat het in deze gaat om een onderzoek. Helaas kan ik deze personen hier niet rechtstreeks op aanspreken. Ik wil je vragen om er direct wat van te zeggen zodra dit gebeurt.

Mijn excuses voor het ongemak...

Reageer