Roken in de trein?!

• 11 november 2016
  • 11 reacties
  • 1748 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Beste mensen,

Ongeveer 00:00u in de avond volgens op vrijdag 11 november. Trein 3691. Een redelijk lange trein (DDZ6) voor het aantal reizigers wat nog in de trein zit.
Ik zit onderin. Ik ruik een vieze lucht. Wat blijkt: Op de bovenverdieping zitten mensen te roken. De conducteur is helaas niet te vinden om iets tegen te zeggen.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Rookcoupés, dat waren nog 's tijden ... :)

't Lastige is ook nog dat dit denk ik alleen beboet kan worden als er op heterdaad wordt betrapt. Als je met een paar mensen in het midden van een coupé zit en bij het zien van de conducteur snel de peuk uitmaakt, kan hij/zij nooit zeker weten wie het geweest is/zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Dat met elkaar in het midden zitten was hier helaas precies het geval.. jammer dat mensen er zo'n vies ruikende bende van maken...
Reputatie 6
Badge
Je kan het filmen en aan een BOA laten zien. Zulke smerige varkens moeten hard aangepakt worden. Te triest voor worden die figuren.
Jammer dat er op het moment suprême geen conducteur aanwezig was die deze reizigers kon beboeten. Mocht dit nog eens plaatsvinden, dan wil ik je aanraden om dit aan ons voor te leggen via de klantenservice. Wij kunnen via Twitter het snelst actie ondernemen. Via de telefonische klantenservice (tel: 030 - 751 51 55) of via Chat kunnen we vaak ook snel schakelen.
Reputatie 7
@landrsthrn Oei, op basis van videomateriaal een proces-verbaal schrijven, ik ga me er in ieder geval niet aan wagen, aangezien het vanuit mij geen heterdaad situatie is en ik het officieel niet heb geconstateerd..
@Inge

Dat nr 030-3001111 kende ik nog niet. Speciaal nr?
Dat is het nummer voor NS Zakelijk.
Goed dat je me er even op wijst, MvanGelder. Ik heb het nummer aangepast naar het telefoonnummer van de reguliere klantenservice. Via de klantenservice kunnen wij dit soort incidenten direct melden bij het MCC of de Veiligheidscentrale.
@MvanGelder

Zal die toch onthouden voor de zakelijke reizigers. Thanks.
Reputatie 6
Badge +1
De chat is buiten werktijden gesloten (dus ook op vrijdagavond 00:00u). Ik heb geen twitteraccount.
De volgende keer zal ik dan de klantenservice bellen in de hoop dat het bericht goed en voldoende snel over alle schijven gaat en goed en op tijd bij de hc komt!
Dankje, Keuzereiziger!

Reageer