beantwoord
rollator en nog steeds niets veranderd in de treinen
Het verbaast me, als ik zie dat er twee jaar geleden het laatst is geschreven over problemen met een rollator in de trein en dat er nu na al die jaren nog geen ruimte is gemaakt voor rollators en hun eigenaar. Zo’n ding is duur en zet je niet zo maar in het tussenstuk om zelf normaal te kunnen gaan zitten. Ik reis al 50 jaar met de trein, of van kinds af aan, 75 jaar. Nu moeten we allemaal zeer zelfstandig blijven, ben ervaren met de treinen, echter met een rollator komt er een moeilijk nieuw hoofdstuk aan. Slechts een enkele zitplaats bij de rollator. Je wilt toch ook graag samenreizen.
bij de bussen niets dan medewerking van de Chauffeur, ruimte voor de rollator. Volkomen op ingespeeld.
ik ben een echte treinfanaat. Met modelspoorbanen opgegroeid en een echtgenoot die gek op treintjes was, blijf ook ik gek op met de trein reizen. wil dolgraag blijven reizen, maar nu ga ik er tegenop zien. Zonder rollator beslist niet.
Kom op NS, een compartiment ook voor rollatoreigenaren.
vriendelijke groet
bij de bussen niets dan medewerking van de Chauffeur, ruimte voor de rollator. Volkomen op ingespeeld.
ik ben een echte treinfanaat. Met modelspoorbanen opgegroeid en een echtgenoot die gek op treintjes was, blijf ook ik gek op met de trein reizen. wil dolgraag blijven reizen, maar nu ga ik er tegenop zien. Zonder rollator beslist niet.
Kom op NS, een compartiment ook voor rollatoreigenaren.
vriendelijke groet
Beste antwoord door Momo
Een goede fiets is duurder en wanneer je dan in de coupe plaats wilt nemen moet je die ook alleen laten.
Bij sprinters kun je een rollator meestal wel zetten op een plek waarop je er nog zicht heb. Zelf heb ik enkele keren met mijn moeder die ook een rollator mee had gereisd in voornamelijk SLT sprinters, rollator op balkon en wij zelf in een 4-zitje direct achter het balkon. Nieuwere sprinters en ook de SLT na inbouw toilet/rolstoelplekken hebben enkele stoelen in de buurt van de rolstoelplekken.
Rollator kon ook prima op de rolstoelplek in de ICM en wij zelf in het 4-zitje ernaast.
Bij dubbeldekkers wordt het wel lastiger, zit je boven of beneden in de coupe heb je er geen zicht op. Wel heeft een VIRM op sommige balkons ook een 4-zitje met gewone stoelen en aan de andere kant klapstoeltjes. Dat zou dan wel een geschikte plek zijn.
Slidestops heeft zelf al 2 jaar geleden aangeven welke balkons:
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/reizen-met-een-rollator-33324#post213490
Bekijk origineelBij sprinters kun je een rollator meestal wel zetten op een plek waarop je er nog zicht heb. Zelf heb ik enkele keren met mijn moeder die ook een rollator mee had gereisd in voornamelijk SLT sprinters, rollator op balkon en wij zelf in een 4-zitje direct achter het balkon. Nieuwere sprinters en ook de SLT na inbouw toilet/rolstoelplekken hebben enkele stoelen in de buurt van de rolstoelplekken.
Rollator kon ook prima op de rolstoelplek in de ICM en wij zelf in het 4-zitje ernaast.
Bij dubbeldekkers wordt het wel lastiger, zit je boven of beneden in de coupe heb je er geen zicht op. Wel heeft een VIRM op sommige balkons ook een 4-zitje met gewone stoelen en aan de andere kant klapstoeltjes. Dat zou dan wel een geschikte plek zijn.
Slidestops heeft zelf al 2 jaar geleden aangeven welke balkons:
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/reizen-met-een-rollator-33324#post213490
De VIRM-dubbeldekker heeft op het balkon inderdaad goede stoelen. Dit is altijd aan de uiteinden van de trein, en dan op het balkon tegenover de machinisten cabine. In het plaatje hieronder aangegeven met de rode cirkel.
Verder heeft de VIRM-dubbeldekker bij de blauwe cirkel een groter raam op het balkon. Ook daar staan dan stoelen ipv klapstoelen, maar hier is iets minder ruimte.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.