beantwoord

Rolstoelplaatsen in de trein...

Toon eerste bericht

27 reacties

marly89 schreef:

Vorige week ging ik met de rolstoel met de trein. Toen ik in de trein kwam was de rolstoelplek bezet door een fiets. Ik kon kiezen: midden in het gangpad staan of voor het toilet.
Even later kwam de conducteur mijn kaartje controleren en ik wees hem op de vervelende situatie "Zo gaat dat nu eenmaal" gaf hij aan.
Ik scheef een klachtbericht naar de NS, waarop ik onderstaand antwoord kreeg...

"Graag reageer ik op uw klacht met betrekking tot ruimte voor het reizen met een rolstoel. Wat vervelend om te lezen dat de plek in de trein ingenomen werd door een fiets waardoor u een onaangename reis heeft gehad. Mijn excuses hiervoor.

Helaas is het zo dat wij reizigers niet kunnen vragen hun fiets ergens anders te plaatsen wanneer er een reiziger met een rolstoel plaatsneemt in de trein. Ik begrijp echter dat dit voor u geen prettige manier van reizen is. Wellicht dat hier een oplossing voor gevonden kan worden. Ik heb uw klacht daarom doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling."

Kan ik hier uit opmaken dat de rolstoelplekken er alleen voor de show zijn?
Dat fietsen voorrang hebben op reizigers die de volle mep betalen om onveilig te reizen? (aangezien ik OF in het gangpad moest staan OF voor het toilet, betekend dit dat als er iemand langs moet, ik mijn stoel van de rem moet halen terwijl de trein rijd, niet echt een veilige situatie!)
Ik vind dit echt totaal belachelijk.

*** Ik weet niet hoe ik hieronder kan reageren?! Dus ik moet het maar even zo doen (misschien kan iemand me dat nog zeggen? Of kan ik niet reageren..)
Er staat een bordje met een rolstoel boven de plaats, GEEN FIETS. Helaas was het andere compartiment voor fietsen al vol dus ja, waar moet hij naartoe met z'n fiets. Ach wat sneu nou. Die fiets kan overal staan. Maar als ik midden op het balkon moet gaan staan omdat daar een fiets staat, en de trein remt een keer hard, lig ik beneden aan de trap. Daar ben ik niet blij mee. Ik vind het belachelijk want er staat gewoon dat het een rolstoelplek is en niks anders. Prima als er een fiets staat/iemand zit als er geen rolstoeler in de buurt is, maar als er dan wel een rolstoeler komt, dan heeft die wat mij betreft toch echt voorrang?! Maar blijkbaar maakt dat allemaal niks uit en kunnen rolstoelers gewoon in de stront zakken.Hoi Marly,

Ik weet wel zeker dat je pech gehad hebt. Ik heb laatst bij een assistentieverlening, 2 HC en 2 collega's van Tickets en Service waar we een rolstoeler of scootmobiel (moet er even om liegen) in de trein wilden zetten en reizigers met grote koffers geen plaats wilden maken. Zij vonden dat ze meer recht hadden. In de trein konden we nog schuiven en ik weet nog dat na interventie van ons vieren ook reizigers het opnamen voor de rolstoeler en zo werd het netjes opgelost. Iedereen kon mee met die trein. Ik hoop echt dat het de volgende keer soepeler zal verlopen.Hoi Marly,

Ik weet wel zeker dat je pech gehad hebt. Ik heb laatst bij een assistentieverlening, 2 HC en 2 collega's van Tickets en Service waar we een rolstoeler of scootmobiel (moet er even om liegen) in de trein wilden zetten en reizigers met grote koffers geen plaats wilden maken. Zij vonden dat ze meer recht hadden. In de trein konden we nog schuiven en ik weet nog dat na interventie van ons vieren ook reizigers het opnamen voor de rolstoeler en zo werd het netjes opgelost. Iedereen kon mee met die trein. Ik hoop echt dat het de volgende keer soepeler zal verlopen.

de NS.nl levert niets voor de gehandicapte stoel. Alleen een stuk metaal dat hier wordt gezegd, is een plek voor de rolstoel van gehandicapten. Helaas heeft deze plek niet dat een veiligheidsgordel geen respectabele plaats heeft voor de mensheid, betekent dat er geen aanpassing is en ver weg van het lawaai of de geur die van vies vuil WC komt die jij naast zit. Ook is er geen WC gebruik voor rolstoelen. gezien ik reizen met buitenland treinen met een korting van 50% voor rolstoelen en begeleiding gratis. gezien daar betaal ik geen loon heffingskorting belasting en geen eigen bijdrage, eigen risico. ik raad de NS.nl aan de Taiwan trein te kijk voor hoe behandeling van mensen

Reageer