Skip to main content

Via X maar ben wel benieuwd, wat zou er gebeuren?

https://x.com/SigeournyThomp4/status/1833586717208809719

Ik zou graag aanstaande zondag een reis door Nederland willen maken alleen mijn vraag is hoe ik dat het beste kan doen. Mijn begin en eindpunt is namelijk station Nijmegen Of moet ik af en toe gewoon even in en uitchecken ? Ik heb namelijk een weekend vrij abbo.

Een ov-chipkaart en Weekend Vrij. Dus rondje NL en dat ik om 10:00 incheck op Nijmegen en om 20:30 uitcheck op Nijmegen zou geen probleem moeten zijn ? 0ok niet voor een HC ?

Later kwam het traject (wow, een hele dag treinen dus..)

Tja. 

Dit met Weekend Vrij dus op een zondag (en alleen maar met NS).

Jaa maar we willen wel weten waar je geweest bent met je Weekend Vrij of studenten weekend-ov dus als je dat niet doet ?!  Dan niets, haha, ook al was je uitcheck in Nijmegen meer dan 6 uur na je eerste incheck. 😅

Als je dat dus doet mist de NS dus bijna 600 vrij reizen kilometers zonder zinnige uitcheck? 🤣

Done… 

Niets mis mee, maar check wel onderweg dus wel soms even uit en in of zo.
​​​​​​

Ik weet niet wie met z'n gezonde verstand 10 uur zou reizen met de trein, maar hé ieder z'n ding 🤣.

Vergelijkbaar met reizen met een keuzedag. Je moet in- en uitchecken bij iedere vervoerder. Maar als je alleen met NS reist dan is inchecken op je vertrekstation in principe voldoende maar ik zou ook uitchecken op het aankomststation. Zolang je niet overstapt op een andere vervoerder is dat voldoende.

Afgelopen zondag heb ik met een keuzedag gereisd. Dat was een leuke serie handelingen: incheck NS, uitcheck NS, incheck Arriva, uitcheck Arriva, incheck NS, uitcheck NS, incheck RRRreis, uitcheck RRRreis, incheck NS, uitcheck NS. Voor Weekend Vrij zal dat niet anders zijn.

Reageer