beantwoord

's-Hertogenbosch - Eindhoven 7.55 valt wel erg vaak uit laatste tijd

• 6 March 2015
  • 6 reacties
  • 272 Bekeken

Afgelopen maand heb ik al zeker 4 keer meegemaakt dat de spits IC Den Bosch-Eindhoven uit Schiphol, van 7.55 uitvalt. Vaak ook op dagen dat er schijnbaar verder niets aan de hand is. Hoe komt dit? Ik krijg het gevoel dat deze lijn niet erg hoog op de prioriteitenlijst van ns staat.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 9 March 2015, 10:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dat klopt, de IC's Schiphol-Eindhoven en Schiphol-Nijmegen zijn de treinen die altijd als eerste geschrapt worden als er ergens eerdere problemen zijn, te veel vertraging, materiaaltekort etc etc. Ook bij mijn weten hebben deze treinen weinig prioriteit.
Een kritische medereiziger
Hallo Mmvdv, kan je aangeven op welke data dit gebeurd is? Dan kan ik kijken of ik hier iets over kan vinden. Groet, Marjan
Hoi Marjan,

Ik heb het niet precies bijgehouden, in elk geval 6 maart, de dag dat het treinverkeer er rond Utrecht uit lag onlangs en 2 keer in februari, waarvan een keer ook op een moment dat er verder niets aan de hand leek.
Reputatie 6
Badge +1
Voor Marjan NS even een lijstje van dagen waarop de IC van 7:55u uit Den Bosch naar Eindhoven niet heeft gereden (bron: ovtijden.com)
3-3-2015 ('seinstoring')
2-3-2015 ('defecte bovenleiding')
4-2-2015 (geen oorzaak genoemd)
2-2-2015 ('defecte trein')
30-1-2015 (geen oorzaak genoemd)
29-1-2015 (geen oorzaak genoemd)
Bekeken vanaf 25-1-2015.
Badge +3
Op 4 februari was er een aanrijding met een persoon tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven. Op 29 januari was de landelijk uitgedunde dienstregeling van kracht vanwege het zware winterweer.
Reputatie 1
Badge
Dat klopt, de IC's Schiphol-Eindhoven en Schiphol-Nijmegen zijn de treinen die altijd als eerste geschrapt worden als er ergens eerdere problemen zijn, te veel vertraging, materiaaltekort etc etc. Ook bij mijn weten hebben deze treinen weinig prioriteit.
Een kritische medereiziger

Voeg hierbij PERSONEELSgebrek.
Prioriteit houdt volgens mij zowiezo in dat sommige zaken-treinen als belangrijker worden gezien als andere. Een kwartierdienst uitdunnen zal eerder worden gedaan als een uurdienst.

Reageer