beantwoord

scannen, printen of appen

• 22 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 7
Badge
Laat ik eens een positieve kant van het reizen met de NS belichten.
Gisteren met een Kruidvat e-ticket op treinreis geweest. Van Boxtel naar Hoofddorp, van Hoofdorp naar Lochem, van Lochem terug naar Boxtel. 11 verschillende ritten, 6 keer gecontroleerd. Ik heb tijdens de reis een uiteraard niet-representatief onderzoek gedaan.

Gezien de discussie op het forum had ik mijn actiekaartje op de app geladen, geprint, en als PDF op de telefoon gezet. Als eerste liet ik de telefoon aan de HC zien, met - zoals HC Loes adviseerde - helder scherm.

Bij 4 van de 6 conducteurs ging dat scannen prima. De 5e HC startte een verhaal over "dat ik in de instructies kon lezen dat het kaartje geprint moest worden" en toen ik hem mijn telefoon aanbood en vroeg of hij dat op de app kon vinden, was het voor hem wel goed.
De 6e - type Slidestops, met handboeien aan zijn broeksriem - keek er naar en vond het prima. Zijn aandacht was bij 2 dronken jongens, waar zijn collega mee in "gesprek"was.

Overigens werd er door het 6e duo niets gezegd van/tegen een jonge moeder, die in Utrecht CS met een hel-groene volgeladen Babboe mini-E bakfiets (en een 4 jarig kind op fietsje) in de trein kwam. Het gevaarte was nauwelijks de DDZ6 in te hijsen en blokkeerde 1/3 van de uitgang. De dame had slim de bak vervangen door een plank, waarop haar tent en tassen met spanbanden waren vastgebonden, want (zei ze trots) "nu is het geen BAKfiets maar een fiets". Even slim had ze de route en tijden zo gekozen dat ze telkens "crossover" kon reizen, want de "fiets" pastte niet in de lift, had ze al bedacht. Zo kun je als alleenreizende moeder toch met je kind op fietsvakantie!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 23 oktober 2017, 09:44

Bedankt voor het delen van je reiservaringen! Erg leuk dit eens te lezen; dit zouden meer mensen moeten doen. Jullie - onze forumgebruikers - zijn toch de productexperts ;)

Allereerst; wat een treinreis! Ik reis zelf ook heel wat af, maar niet 11 ritten op één dag. Respect :D
Goed om te lezen dat de meeste HC's én gecontroleerd hebben én dat het scannen goed ging. Het lijkt me logisch dat de laatste HC prioriteit gaf aan de veiligheid in de trein.

En dan je laatste alinea. Tja, dit blijft lastig. Het is uiteindelijk aan de HC op zijn/haar trein om de juiste afweging te maken en iets wel of niet toe te laten. Ik vind dat altijd heel lastig. Voordeel is hier echter wel dat mevrouw inderdaad op deze manier waarschijnlijk een topdag heeft gehad met haar kind.
Bekijk origineel

9 reacties

Bedankt voor het delen van je reiservaringen! Erg leuk dit eens te lezen; dit zouden meer mensen moeten doen. Jullie - onze forumgebruikers - zijn toch de productexperts ;)

Allereerst; wat een treinreis! Ik reis zelf ook heel wat af, maar niet 11 ritten op één dag. Respect :D
Goed om te lezen dat de meeste HC's én gecontroleerd hebben én dat het scannen goed ging. Het lijkt me logisch dat de laatste HC prioriteit gaf aan de veiligheid in de trein.

En dan je laatste alinea. Tja, dit blijft lastig. Het is uiteindelijk aan de HC op zijn/haar trein om de juiste afweging te maken en iets wel of niet toe te laten. Ik vind dat altijd heel lastig. Voordeel is hier echter wel dat mevrouw inderdaad op deze manier waarschijnlijk een topdag heeft gehad met haar kind.
Geweldig, leuke ritten zo zeg ?. Leuk trouwens dat je alle gebruikte opties bij had. Dan kan je idd een geweldig niet- representatief onderzoek doen en dat het scannen vd code voor de meesten van ons belangrijk is.
Reputatie 7
Badge
Voordeel is hier echter wel dat mevrouw inderdaad op deze manier waarschijnlijk een topdag heeft gehad met haar kind.

Het kind had dat zeker... leuke vrolijke dartel, die de fietshelm stoer ophield. Of ie/ze ook blij was/is met kamperen in de regen, is me onbekend.
In de trein is het in ieder geval droog...
Reputatie 7
Badge
Jullie - onze forumgebruikers - zijn toch de productexperts 😉.

Als je dan een tip van een "productexpert" wilt.... staat zo gek als je voor €13,99 een kaartje koopt, en je leest na het printen links dat het een gratis kaartje voor Business Card houders is :P

PS: Ik heb Ruud dit al via privébericht gemeld. Hij raakt door alle actiekaartjes overwerkt, die arme man, en dan ga je foutjes maken 😃 , helaas niet in de prijs. (kaartje is geanonimiseerd)
Dit is inderdaad slordig en inmiddels opgemerkt en aangepast.
Ik denk dat Ruud je compassie kan waarderen 🙂
Reputatie 7
Badge
@Klaas-Jan en Ruud

Testen van concepten en producten is een vak. Elk zichzelf respecterend bedrijf besteedt daaraan 5% mens en middelen. De Rabo was met zijn Usabilitylab de eerste in Nederland. Ze staan open voor medegebruik: https://www.rabobank.com/nl/press/search/2016/20160526_rabobank_uxcenter_startup.html , bij NS aan de overkant! 😛
Ik zal eens binnenwandelen :8
Daar had ik nog niet eens op gelet. Dan moet ik de mooiste combi's tegen kunnen gaan komen 🙂

Reageer