beantwoord

Schiphol naar amsterdam centraal

• 10 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 481 Bekeken

Voor toeristen is het compleet onduidelijk welke trein naar Amsterdam CS gaat sinde er nu doorgaande treinen zijn naar bijv. Amersfoort; Lelystad enz.
Een een wirwar van Amsterdam Zuid - Lelylaan - Sloterdijk - Rai enz zorgt ervoor dat veel toeristen van perron naar perron rennen omdat ze niet weten welke trein naar CS gaat.
Dit heb ik meerdere malen meegemaakt.
Zet met "koeienletters" op het aankondigings bord rijdt naar Amsterdam Central Station (of niet).
Ik woon in het buitenland en elke keer op station Schiphol zie ik dezelfde taferelen; jammer en onnodig!
icon

Beste antwoord door Brian NS 11 augustus 2015, 12:46

Welkom op het forum rudiecune,

Ik kan me voorstellen dat die informatie voor toeristen inderdaad verwarrend kan zijn. Veel reizigers zullen navraag doen welke trein ze moeten nemen, maar als we het duidelijker kunnen vermelden, dan moeten we dat zeker niet nalaten. Ik kan een aanpassing niet beloven, maar ga je suggestie met het oog op de duidelijkheid voor toeristen intern doorgeven.
Bekijk origineel

6 reacties

Wanneer ik eens op Schiphol moet overstappen, word ik ook bijna altijd aangesproken door toeristen die vragen welke trein naar CS gaat. En bijna altijd is het voor de zekerheid even een reis plannen in de app voor ze om zeker te weten dat ik het niet verkeerd zeg.
Reputatie 5
Badge
Ter inspiratie een plaatje van de oude, analoge borden. Die hadden een speciale 'flap' bij alle treinen die niet op Amsterdam Centraal stopten met de rode tekst "stopt niet te Amsterdam C".
Welkom op het forum rudiecune,

Ik kan me voorstellen dat die informatie voor toeristen inderdaad verwarrend kan zijn. Veel reizigers zullen navraag doen welke trein ze moeten nemen, maar als we het duidelijker kunnen vermelden, dan moeten we dat zeker niet nalaten. Ik kan een aanpassing niet beloven, maar ga je suggestie met het oog op de duidelijkheid voor toeristen intern doorgeven.
Het is zelfs voor mij onduidelijk sinds er Lelystad staat als aankomststation i.p.v. Amsterdam CS

Het zou natuurlijk veel handiger zijn als Amsterdam CS gewoon als eindstation wordt genoemd, waarbij in Amsterdam dat wordt veranderd in Lelystad. Er gaat ook een sprinter van Hoofddorp via Amsterdam CS richting Weesp, Hilversum en Amersfoort maar zowel in Hilversum als Amersfoort zijn er haast geen toeristen te bekennen.

Met alle respect, maar toeristen hebben inderdaad nog nooit van Lelystad gehoord.
Het is zelfs voor mij onduidelijk sinds er Lelystad staat als aankomststation i.p.v. Amsterdam CS

Het zou natuurlijk veel handiger zijn als Amsterdam CS gewoon als eindstation wordt genoemd, waarbij in Amsterdam dat wordt veranderd in Lelystad.

Met alle respect, maar toeristen hebben inderdaad nog nooit van Lelystad gehoord.
De meeste treinen vanuit SHL naar ASD vertrekken van spoor 3. Ik heb in het verleden ook meegemaakt dat de treinen van spoor 1 of 2 vertrekken. wat mij ook opviel is dat de toeristen zelfs in de 1e klasse zitten terwijl zij een 2e klasse kaartje hebben. 😞

Reageer