Schoonmaken prullenbakjes

• 6 maart 2020
  • 4 reacties
  • 254 Bekeken

Ik zit nu in de trein van Rotterdam CS richting Utrecht CS van 15.50 uur. Schoonmaakpersoneel, jonge jongen ****** loopt gewoon langs alle coupes zonder iets op te ruimen. Prullenbakjes puilen uit.

Als ik hem aanspreek kijkt hij me aan en zegt dat die geen zin heeft om zijn handjes vies te maken… En loopt gewoon door. Is dit normaal NS?

Zorg aub dat personeel hun werk doet. Brutaliteit.

Bericht aangepast door moderator ivm taalgebruik

4 reacties

Hallo TrouweReiziger en welkom bij de NS Community. 

Zoals je kunt zien heb ik je eerste topic enigszins aangepast. We verwachten, zoals jij aangeeft, inderdaad van onze collega's dat ze hun taak uitvoeren. Ik was echter niet aanwezig in de trein en het is dan ook niet mogelijk voor mij om een oordeel te vellen over wat jij hebt ervaren in de trein. Ik ga in elk geval melding maken van je ervaring zodat dit met de betrokken collega's kan worden besproken. 

Reputatie 5

Er was hier recent wat beroering over. TOEN werd door NS uitgelegd dat er na vele klachten een regel kwam dat ze de reizigers niet mogen lastigvallen, bvb door even hun benen opzij te houden oid. De aap bijt in zijn eigen staart als de keertijd van die trein erg kort is en mensen zich al weer verdringen om in te stappen. Heel vroeger werd bij wat langere stilstandtijd het verboden om alvast in te stappen (bvb op Heerlen) en dat werd zelfs nageleefd-met als gevolg klachten dat men buiten in de kou moest wachten. Kortom: het is niet goed of het deugt niet. Lijkt NL wel op z´n best.

@Jouke NS ik ben zelf ook van migratie achtergrond en er is niks mis mee om dat zo te benoemen. Ik gebruikte de term zo zodat men de betrokken persoon hierop kan aanspreken. Er is toch niks mis met de term 'migratieachtergeond’? Ik heb dan ook geen begrip voor je wijziging om eerlijk te zijn.

@bahnrider Ik heb persoonlijk liever schone treinen dan dat ik eventjes mijn benen aan de kant moet doen. Dit is natuurlijk geen beleid.

Je kunt ook de schoonmaak mensen 5 minuten geven om.eerst de prullenbak schoon te maken en dan iedereen te laten instappen. Het is geen goede regel dat men de prullenbakken dan maar niet schoonmaakt.

Fijn iig dat er iets mee gedaan wordt. Fijne dag.

Ik snap dat je deze benaming kies, TrouweReiziger maar dit wordt door andere gebruikers niet als prettig ervaren, vandaar de aanpassing. Bovendien zie ik geen causaal verband tussen de afkomst en het handelen en daarom is het benoemen van de afkomst ook totaal irrelevant. 

Reageer