beantwoord

serieus???

• 28 november 2019
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Met 1 treinstel van Amsterdam naar Den Helder in de spits? Ik vraag me af wanneer dit gaat veranderen. Tis gewoon lachwekkend....NOT! 

icon

Beste antwoord door Jeroen 28 november 2019, 17:24

Door diverse verstoringen vandaag is de treinenloop ontregelt, hierdoor hebben vandaag meerdere treinen in andere samenstellingen gereden. En zo kan het ook gebeuren dat er nu nog steeds treinstellen niet op de plek zijn waar ze zouden moeten zijn.

Gisteravond heeft een grote storing tussen Almere Oostvaarders en Lelystad er ook voor gezorgd dat er vanmorgen problemen waren door ontbrekende treinen op dit traject. Dit soort dingen gebeuren helaas en materieel is niet zomaar eventjes weer op de juiste plek te krijgen na (meerdere) grote verstoringen.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge

Door diverse verstoringen vandaag is de treinenloop ontregelt, hierdoor hebben vandaag meerdere treinen in andere samenstellingen gereden. En zo kan het ook gebeuren dat er nu nog steeds treinstellen niet op de plek zijn waar ze zouden moeten zijn.

Gisteravond heeft een grote storing tussen Almere Oostvaarders en Lelystad er ook voor gezorgd dat er vanmorgen problemen waren door ontbrekende treinen op dit traject. Dit soort dingen gebeuren helaas en materieel is niet zomaar eventjes weer op de juiste plek te krijgen na (meerdere) grote verstoringen.

De chaos neemt toe!

De NS zal wellicht excuses aanbieden of niet dat hun klanten als beesten zijn vervoerd zonder fatsoenlijke zitplaats. Had je wel een fatsoenlijke staanplaats?

Badge

De chaos neemt toe!

De NS zal wellicht excuses aanbieden of niet dat hun klanten als beesten zijn vervoerd zonder fatsoenlijke zitplaats. Had je wel een fatsoenlijke staanplaats?

Mensen stappen zelf in treinen die uitpuilen van mensen, als je dat niet wil zul je een trein moeten wachten en anders maak je deze keuze zelf.  Vandaag ook weer meegemaakt dat mensen als haringen in een ton in mijn trein stapte terwijl er op maar 3 minuten wachten een IC reed welke plaats zat had in de trein.  En er rijdt natuurlijk niet overal al zo snel een volgende trein maar zelf ga ik echt niet in zo’n drukke trein staan dan wacht ik wel.

De chaos neemt toe!

Mensen stappen zelf in treinen die uitpuilen van mensen, als je dat niet wil zul je een trein moeten wachten en anders maak je deze keuze zelf.  Vandaag ook weer meegemaakt dat mensen als haringen in een ton in mijn trein stapte terwijl er op maar 3 minuten wachten een IC reed welke plaats zat had in de trein.  En er rijdt natuurlijk niet overal al zo snel een volgende trein maar zelf ga ik echt niet in zo’n drukke trein staan dan wacht ik wel.

Dat is echt flauwe kul. Als klant die een behoorlijk bedrag neertelt wil hij graag op een fatsoenlijke wijze naar zijn bestemming gebracht worden. In deze moderne tijd mag je verwachten niet als beesten in een kooi vervoerd te worden. Vooral omdat het onnodig is. De NS moet beter zijn best doen. Dat lijkt me duidelijk.

De NS zou de kaartjes voor ‘beesten in een kooi’ goedkoper kunnen maken. Wellicht een derde klas waar alle stoelen zijn uitgesloopt. Dan kun je meteen de arme sloebers scheiden van de welgestelden.

Badge

@Fatsoen, ja je hebt helemaal gelijk, de NS kan gewoon een nieuw blik met treinen opentrekken als die ergens nodig zijn.  Die treinen kun je nu eenmaal op elke straathoek zo ophalen.

Je hebt helaas totaal geen idee wat er allemaal moet gebeuren om een trein te laten rijden en wat er allemaal geregeld moet worden als ergens een verstoring is op het spoor.  Ergens krijg ik ook het idee dat je nog ergens op school zit en nog erg jong bent als ik je verschillende berichten op het forum lees.

@Fatsoen, ja je hebt helemaal gelijk, de NS kan gewoon een nieuw blik met treinen opentrekken als die ergens nodig zijn.  Die treinen kun je nu eenmaal op elke straathoek zo ophalen.

Je hebt helaas totaal geen idee wat er allemaal moet gebeuren om een trein te laten rijden en wat er allemaal geregeld moet worden als ergens een verstoring is op het spoor.  Ergens krijg ik ook het idee dat je nog ergens op school zit en nog erg jong bent als ik je verschillende berichten op het forum lees.

Er zijn vast wel redenen te bedenken voor het verkeerde (lange-termijn) beleid

1 te weinig investeringen (in rijtuigen, personeel, sporen, ed.)

2 het fyra-drama dat veel geld heeft gekost

3 kosten willen besparen

4 geld willen verdienen

5 personen die (domme) fouten maken

6 te veel reizigers c.q. verkeerde inschatting van het groeiend aantal reizigers

7 Nederland is te klein

8 kun je nog andere redenen bedenken?

Hoi mich0509 en welkom op de NS Community! Het eerste antwoord wat Jeroen je heeft gegeven klopt inderdaad. Door hinder is vandaag de capaciteit helaas iets minder geweest. Heb je vaker last van mindere treinen op dit traject? Want dan zet ik graag de feedback voor je door. Kan je mij dan aangeven wanneer dit is gebeurd? 

Reputatie 4

Op mijn traject kwam gisteren 4 bakken opdraven terwijl dat er normaal 12 zijn (...). En nog steeds, en dat vind ik dan zo grappig, zat ik in een bijna lege coupé :-) Ik vermoed dat op een ander stuk van het traject wel mensen wat “krap” hebben gezet. Nadeel van lange trajecten zonder koppelen/ontkoppelen wat men vroeger wel deed.

Reageer