beantwoord

Service perronpersoneel

• 7 januari 2019
  • 10 reacties
  • 452 Bekeken

Beste NS gebruikers.
Afgelopen zaterdag om 1826 af Meppel nr Rotterdam Centraal. Zoals al we al jaren doen onze koffer bij de opstal gelegd. Staat hij nergens in de coupé in de weg. Al jaren geen probleem.NU bij aankomst Centraal, 2030 uur koffer weg.
Medepassagiers vertelde dat de koffer door NS personeel in Utrecht uit de trein was gehaald. DANK ZIJ HANDELEND7OPTREDEN VH PERRONPERSONEEL STAND ONZE KOFFER OM 2130 UUR IN Rdam. Dank u wel dames en heren
KLASSE...!!!!!
MVG Jan vd laan
icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2019, 13:50

Hallo lenie.slootmaker en welkom bij de NS Community.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je verstaat onder "de opstal" maar ik vermoed dat je hier het balkon of de ruimte waarin je instapt bedoelt. Wanneer je bagage of een fiets in deze ruimte stalt is het belangrijk om bij je eigendommen te blijven. Zonder de aanwezigheid van een reiziger bij de bagage kan een collega in de trein vermoeden dat het vergeten is en het daarom uit de trein halen. De bedoeling is dan dat het wordt ingeleverd bij de afdeling verloren goed.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat is "de opstal"?
Hallo lenie.slootmaker en welkom bij de NS Community.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je verstaat onder "de opstal" maar ik vermoed dat je hier het balkon of de ruimte waarin je instapt bedoelt. Wanneer je bagage of een fiets in deze ruimte stalt is het belangrijk om bij je eigendommen te blijven. Zonder de aanwezigheid van een reiziger bij de bagage kan een collega in de trein vermoeden dat het vergeten is en het daarom uit de trein halen. De bedoeling is dan dat het wordt ingeleverd bij de afdeling verloren goed.
Reputatie 4
Vreemd dat het treinpersoneel dan niet in de direct aangrenzende coupés even vraagt wie er bij die koffer hoort?
Een paar passagiers zeiden dat er iemand in de deuropening had staan roepen. WIJ hebben niets gehoord.
LAAT duidelijk zijn. TEGENWOORDIG kan men niet voorzichtig genoeg zijn!!!!! Ga wel even de coupé binnen en vraag de reizigers of hun bagage daar staat.

D
Reputatie 7
Badge +3
LAAT duidelijk zijn. TEGENWOORDIG kan men niet voorzichtig genoeg zijn!!!!! Ga wel even de coupé binnen en vraag de reizigers of hun bagage daar staat.

Dat is een wel beetje de omgekeerde wereld. Reizigers dienen zelf zicht te houden op hun bagage.
Ik vind het vervelend dat jullie koffers op deze manier uit de trein zijn verwijderd, lenie.slootmaker, maar ik kan weinig toevoegen aan wat er al is aangegeven. Het is jouw verantwoordelijkheid om jouw bagage in het oog te houden.Heb je de koffers uiteindelijk nog wel teruggekregen?
Beste NS gebruikers.
Afgelopen zaterdag om 1826 af Meppel nr Rotterdam Centraal. Zoals al we al jaren doen onze koffer bij de opstal gelegd. Staat hij nergens in de coupé in de weg. Al jaren geen probleem.NU bij aankomst Centraal, 2030 uur koffer weg.
Medepassagiers vertelde dat de koffer door NS personeel in Utrecht uit de trein was gehaald. DANK ZIJ HANDELEND7OPTREDEN VH PERRONPERSONEEL STAND ONZE KOFFER OM 2130 UUR IN Rdam. Dank u wel dames en heren
KLASSE...!!!!!
MVG Jan vd laan

Een paar passagiers zeiden dat er iemand in de deuropening had staan roepen. WIJ hebben niets gehoord.

D

'Al jaren geen probleem, ... Ga wel even de coupé binnen....'
Kan een compliment zijn maar ook een klacht. Sivan ziet het als een compliment. Ja, een compliment als de koffers een uur later toch nog in Rotterdam op bestemming aankwamen. Klacht, als de NS medewerkers niet even de moeite hebben genomen om even de coupé in te gaan om te vragen of iemand zijn koffers op het balkon heeft staan..
Badge
Tegenwoordig worden dit soort dingen al snel gezien als 'verdachte objecten' en tegenwoordig wordt daar actie op ondernomen.

En persoonlijk zou ik mijn bagage in het oog laten staan en zeker niet op een balkon want voor je het weet is er wel iemand met slechte bedoelingen die je koffers meeneemt, en helaas gebeurt ook dit regelmatig !!!!
Reputatie 4
Je hebt de mazzel dat iemand van NS die bagage meenam en ervoor gezorgd heeft dat je ze weer terug hebt. Voor hetzelfde had een kwaadwillende het meegenomen en had je de bagage nooit terug gekregen. Onbegrijpelijk dat iemand zijn bagage op zo'n plek neerzet!
Reputatie 5
Een terecht compliment, de baggage had zomaar gestolen kunnen zijn! Gelukkig heeft het oplettende NS personeel uw koffer veilig gesteld.

Voor de volgende keer het advies uw koffer niet ver uit het zicht te zetten, er zijn dagelijks gevallen van gestolen baggage.

Reageer