beantwoord

Slechte informatievoorziening

• 1 december 2017
  • 7 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 3
Zojuist de ICD willen nemen van 09:08, trein vol passagiers. Werd omgeroepen dat trein kwam te vervallen, inmiddels was het personeel in geen velden of wegen meer te bekennen. Via omroep naar ander spoor gedirigeerd. Daar stond de trein klaar. Iedereen daar ingestapt. Ik bleef nog even op perron staan omdat ik op een vertrekbord van NS zag dat er een defecte trein op dat traject staat. Wordt in de trein niets van omgeroepen. Maar op het perron eel. Vervolgens via stationsomroep volgt reisadvies voor Rotterdam om de sneltrein van 09:36 richting Vlissingen te nemen( de NS noemt deze trein trouwens een IC) geloof me, er is niets IC aan. Al met al weer slechte communicatie. Wederom onbetrouwbaar ICE materiaal. En een vertraging van 58 minuten op mijn oorspronkelijke aankomsttijden. Net geen heel uur om voor volledige vergoeding in aanmerking te komen en een kostbaar uur verspild en veel te laat voor mijn afspraak. Dank jullie, daar gaat mijn planning en goede naam. Voor andere partijen is weer vertraging dank zij NS bijna niet meer geloofwaardig. Om nog maar te zwijgen van perron naar perron gedirigeerd te worden op allerlaatste moment.
icon

Beste antwoord door Maarten86 1 december 2017, 14:42

Je hebt inderdaad wel pech gehad. Ik stond als kruier bij de ICD vanochtend en ben je misschien wel tegengekomen. De ICD van 9:08 is uitgevallen vanwege een defecte locomotief. De conducteurs hebben toen (correct) het advies gegeven om de ICD van 9:22 van 13a te nemen, maar enige momenten later viel die ook uit vanwege een gestrande trein bij Amsterdam Lelylaan. Omdat er op dat moment maar weinig treinen via de Westtak konden rijden en het niet duidelijk was of de volgende ICD van 9:38 wel ging rijden, is toen voor Rotterdam het advies gegeven om de trein naar Vlissingen te nemen. Uiteindelijk bleek de verstoring bij Lelylaan sneller verholpen dan gedacht en is de ICD van 9:38 op tijd vertrokken. Maar daar heb jij dus niks aan.

Het klopt dat er in de trein van 9:22 niets is omgeroepen, want er waren op die trein geen conducteurs aanwezig. Ik ben met mijn collega vanaf de voorste wagon door de trein gelopen om te vertellen dat de trein niet zou gaan rijden. Op het perron waren inmiddels ambulante collega's aanwezig die ook zo goed en kwaad als het kon reizigers hebben geïnformeerd.

Het is op zo'n moment roeien met de riemen die je hebt. De informatievoorziening kan ongetwijfeld altijd beter. Tegelijkertijd is de combinatie van een defecte loc met onmiddelijk daarna een gestrande trein bij Lelylaan moeilijk te voorzien.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge
Bij een vertraging die langer dan 30 minuten heeft geduurd mag je gewoon je geld terug vragen hoor. 🙂
Reputatie 6
Badge
Dat klopt, echter net geen volledige vergoeding, zoals TS schrijft, maar de helft.
Wat balen dat je te laat op je afspraak bent gekomen, mokum. Kun je me vertellen op welk traject je precies gereisd hebt vanochtend?
TS wilde de ICd nemen. Had TS ook een ICd toeslag? Zo ja, dan geldt de ICd GTBV-regeling, dus 30+ minuten vertraging is 100% vergoeding!
Reputatie 4
Je hebt inderdaad wel pech gehad. Ik stond als kruier bij de ICD vanochtend en ben je misschien wel tegengekomen. De ICD van 9:08 is uitgevallen vanwege een defecte locomotief. De conducteurs hebben toen (correct) het advies gegeven om de ICD van 9:22 van 13a te nemen, maar enige momenten later viel die ook uit vanwege een gestrande trein bij Amsterdam Lelylaan. Omdat er op dat moment maar weinig treinen via de Westtak konden rijden en het niet duidelijk was of de volgende ICD van 9:38 wel ging rijden, is toen voor Rotterdam het advies gegeven om de trein naar Vlissingen te nemen. Uiteindelijk bleek de verstoring bij Lelylaan sneller verholpen dan gedacht en is de ICD van 9:38 op tijd vertrokken. Maar daar heb jij dus niks aan.

Het klopt dat er in de trein van 9:22 niets is omgeroepen, want er waren op die trein geen conducteurs aanwezig. Ik ben met mijn collega vanaf de voorste wagon door de trein gelopen om te vertellen dat de trein niet zou gaan rijden. Op het perron waren inmiddels ambulante collega's aanwezig die ook zo goed en kwaad als het kon reizigers hebben geïnformeerd.

Het is op zo'n moment roeien met de riemen die je hebt. De informatievoorziening kan ongetwijfeld altijd beter. Tegelijkertijd is de combinatie van een defecte loc met onmiddelijk daarna een gestrande trein bij Lelylaan moeilijk te voorzien.
Bedankt voor je specifieke uitleg, Maarten86 🙂
Reputatie 3
TS wilde de ICd nemen. Had TS ook een ICd toeslag? Zo ja, dan geldt de ICd GTBV-regeling, dus 30+ minuten vertraging is 100% vergoeding!

Dag Henk_nl,
dank voor je reactie. van die regeling betreft ICd was ik niet op de hoogte.
groet Mokum

Reageer