beantwoord

slechte materieel inzet leiden-utrecht

  • 10 January 2022
  • 40 reacties
  • 1653 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Jullie begrijpen mij niet. Het gaat om de materieel keuze onder de sprinters. Ns laat hun meest eenvoudige sprinter SLT als intercity rijden. Terwijl ze de keuze hebben om luxere SNG in te zetten. Het is toch belachelijk dat sprinter diensten meer voorzieningen hebben dan deze intercity dienst?

Er komen anders veel meer klachten over de SNG dan over de SLT, met name over de stoelen die te recht zouden zijn. Daarnaast ook over de kleine tafeltjes en dat er geen prullenbakken bij de stoelen zijn. Vele pagina's zijn er hier volgeschreven met klachten over de SNG. Maar ja , als je wifi en stopcontacten belangrijker vindt….

Reputatie 1

Jullie begrijpen mij niet. Het gaat om de materieel keuze onder de sprinters. Ns laat hun meest eenvoudige sprinter SLT als intercity rijden. Terwijl ze de keuze hebben om luxere SNG in te zetten. Het is toch belachelijk dat sprinter diensten meer voorzieningen hebben dan deze intercity dienst?

Er komen anders veel meer klachten over de SNG dan over de SLT, met name over de stoelen die te recht zouden zijn. Daarnaast ook over de kleine tafeltjes en dat er geen prullenbakken bij de stoelen zijn. Vele pagina's zijn er hier volgeschreven met klachten over de SNG. Maar ja , als je wifi en stopcontacten belangrijker vindt….

SNG of SLT beide stoelen zijn niks. Bij de SLT heb ik het idee dat ik op een houten bankje zit. Bij de SNG krijg je extra voorzieningen en is het interieur mooier qua kleur gebruik en blauw led verlichting. Beter dan die depressieve bende in de SLT. 

@Patrick 2004 

De aslast van ICNG is een flink stuk hoger dan bij SLT of SNG. 

De beenruimte in een SLT is ontzettend mager, zeker als er iemand tegenover je zit. En over een nieuwe trein komen er altijd meer klachten. Gebruik anders de Flirts, dat zijn de meest luxe sprinters.

Het lijkt me eerlijk gezegd duidelijk dat de SNG een verbetering is ten opzichte van de SLT. Kleine tafeltjes hebben beide treinen. 

Met mijn lengte kies ik in de SLT bewust voor een tweezits of vierzits met open ruimte onder de tegenoverliggende stoelen. Anders kan ik niet fatsoenlijk zitten. Gelukkig kan dat in de lockdown.

Reputatie 7
Badge

Zet jij het in werking! :-)

Misschien de term sneltrein weer uit het archief halen?
 

Reputatie 1

Misschien de term sneltrein weer uit het archief halen?
 

Lijkt mij wel een goed idee 

Goed dan lossen we het gewoon op door de NS te vragen om deze treindienst een sprinter traject te noemen in plaats van intercity traject. 

 

Problem solved.

Help.. Mijn Sprinter rijdt Vleuten voorbij!!!

Tussen Oss en Den Bosch rijden er zelfs non-stop sprinters. En er zijn meer sprinterseries die een of meer stationnetjes overslaan. Daar heb je CTA-bakken voor.

Maar goed, het blijft allemaal klagen over een typisch eerste wereld probleem. Ik kan me vergissen maar ik heb de indruk dat meeste klachten van studenten komen die internet in de trein willen.

De Duitsers noemen hun gewone sneltreinen overigens RE (Express), dat is een handiger keuze dan "Intercity" dat te prententieus is voor al die Nederlandse kortesafstands sneltreinen. Internationaal gezien is alleen de IC-Direct het predicaat "intercity" waardig.

Reputatie 2

Hoe kom je erbij dat Utrecht - Leiden een intercity is het is wel degelijk een sprinter. De trein rijdt vanuit Hertogenbosch via Geldermalsen, Utrecht en Bodegraven naar Leiden en stopt op 3 haltes in Utrecht na op alle tussengelegen stations. Eerst reed deze sprinter toen ook al met SLT en nu is deze doorgetrokken naar Bodegraven en Leiden. 

Reputatie 7
Badge +3

Treinserie 8800 is gewoon een intercity en werd voorheen met DDZ of ICM gereden.  De 8900 serie is een sprinter. 

 

Hoe kom je erbij dat Utrecht - Leiden een intercity is het is wel degelijk een sprinter. De trein rijdt vanuit Hertogenbosch via Geldermalsen, Utrecht en Bodegraven naar Leiden en stopt op 3 haltes in Utrecht na op alle tussengelegen stations. Eerst reed deze sprinter toen ook al met SLT en nu is deze doorgetrokken naar Bodegraven en Leiden. 

Volgens de reisplanner is het een intercity die gereden wordt met sprintermaterieel. 

Reputatie 5

Goed dan lossen we het gewoon op door de NS te vragen om deze treindienst een sprinter traject te noemen in plaats van intercity traject. 

 

Problem solved.

Help.. Mijn Sprinter rijdt Vleuten voorbij!!!

Dan krijg je zulke situaties, of je moet de treindienst in Woerden knippen zodat het daar gewoon een IC is i.p.v. overal op de spoorlijn Sprinter.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat een Sprinter-stel een achteruitgang is van de spoorlijn. 

Moeten we dan al die andere sprinters die niet overal stoppen ook IC gaan noemen?

 

In de jaren '90 had NS een soort tussenvorm tussen de stoptrein/sprinter en de IC: de ‘sneltrein’, aangeduid met een 's' in het spoorboekje. De dienst tussen Roosendaal en Zwolle was bijvoorbeeld zo'n sneltrein. Ik dacht ooit dat het de bedoeling was dat 3-treinensysteem verder uit te werken in de dienstregeling, maar dat is er nooit echt van gekomen.

Reputatie 7
Badge

je kan ook de flirt omruilen en dan de slt op bijv wijchen zutphen of tilburg weert en dergelijke inzetten. dan heb je iets comfortabeler materieel met wifi op deze intercity

Gaat m niet worden. Er zijn maar een  beperkt aantal machinisten opgeleid voor Flirt en die zitten grotendeels onder de rivieren.

je kan ook de flirt omruilen en dan de slt op bijv wijchen zutphen of tilburg weert en dergelijke inzetten. dan heb je iets comfortabeler materieel met wifi op deze intercity

Het probleem is dat met name SLT6 buiten de Randstad nauwelijks ergens efficiënt is in te zetten omdat het voor buiten de spits veel te grote eenheden zijn. 

je kan ook de flirt omruilen en dan de slt op bijv wijchen zutphen of tilburg weert en dergelijke inzetten. dan heb je iets comfortabeler materieel met wifi op deze intercity

Gaat m niet worden. Er zijn maar een  beperkt aantal machinisten opgeleid voor Flirt en die zitten grotendeels onder de rivieren.

Goedenavond,

Bovendien heeft de NS-Flirt apart onderhoud nodig ten opzichte van het andere materieel, wat alleen op een paar plaatsen in het zuiden kan. Daarom zul je deze minder boven de rivieren zien, op enkele uitzonderingen af en toe na.

Reageer