Slechte reclame

• 27 juli 2018
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 1
Vandaag 27-7-2018 schrijft een columniste in de Telegraaf:
Iets soortgelijks overkwam me met Duitsland, een land dat ik vroeger liefst per Bundesbahn bereisde. De treinen waren onberispelijk, ze kwamen op tijd en een gereserveerde zitplaats was heilig. Maar de laatste keren dat ik naar Duitsland ging, moest ik voor de grens overstappen op een ijskoude boemeltrein die een slechte aansluiting bood op andere treinen, belandde ik in wagons vol agressieve alcoholisten – hun zelf meegebrachte kratjes bier paraat –, bleken mijn reserveringen onaangekondigd geannuleerd of werd het station waar ik uit moest stappen zomaar overgeslagen. En dat voor ticketprijzen waarmee je vroeger eersteklas tot Boedapest kwam.

Niet bepaald reclame en tegelijk een weergave van wat veel reizigers ervaren als ze zich verheugd hadden op een comfortabele treinreis in een luxe ICE of IC. Daar zou men bij de NS toch eens wat meer aandacht voor moeten hebben in plaats van vooral naar logistieke zaken te kijken. Nu was dit een columniste, maar dat gebeurt heel veel reizigers. Wij zijn ook een keer met mat 64 naar de grens gescheurd, terwijl we dachten met een luxe ICE gezellig naar een kerstmarkt te gaan.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Raar verhaal, omdat de Bundesbahn al sinds 1994 niet meer bestaat. Over welke tijd heeft deze mevrouw het?
Vroeger toen veel dingen beter waren 😀
Reputatie 1
Raar verhaal, omdat de Bundesbahn al sinds 1994 niet meer bestaat. Over welke tijd heeft deze mevrouw het?

Waaruit blijkt dat zij een gemiddelde reiziger is, die niet op dat soort details let. Niet iedere reiziger is treinenfreak. Zij vergelijkt het inderdaad met de tijd dat ze nog met plezier reisde.
Maar waar het met name om gaat: NS (internationaal) verkoopt "reisplezier" met comfortabele, snelle treinen en rustige geserveerde zitplaatsen. Te vaak worden die beloftes de laatste jaren niet waargemaakt door werkzaamheden, vervangend materieel of wat dan ook. Maar dat is wel een wezenlijk onderdeel van wat NS International verkoopt en waar je voor betaalt. Je kunt bij een vakantiereis ook geen 5 sterren hotel aanbieden en de mensen dan in een 2 sterrenaccommodatie onderbrengen onder het motto "je hebt betaald voor een hotel met ontbijt en dat krijg je hier ook".
Reputatie 1
Vroeger toen veel dingen beter waren 😀
Misschien vaak wat persoonlijker en met wat meer betrokkenheid met de reiziger?

Reageer