slechte service | NS Community

slechte service

  • 13 January 2022
  • 14 reacties
  • 487 Bekeken

Reputatie 2

Zit je al vroeg in de trein. Overstap in Roosendaal is altijd krap. Van Zeeland naar Breda. Altijd rennen en veel ouderen missen dan de aansluiting. Waarom die trein zo enorm ver moet staan is mi een raadsel. Roept de conducteur om dat er wat vertraging is omdat ze een jongen hielpen die zonder zijn moeder was ingestapt.Daardoor mist iedereen zijn aansluiting. Maar het vervelendste is dat de conducteur dan omroept: u kunt nog overstappen op de trein naar Breda. Dat woordje NOG. Dus iedereen rennen. Die reed al weg dus iedereen gemist. Half uur wachten. Waarom zegt hij niet gewoon: helaas is deze overstap niet meer mogelijk? En waarom zie ik al maanden geen conducteur die gewoon controleert? Wat doen ze in die treinen? Durven ze niet vanwege mondkapjes weigeraars? Er kwam er laatst opeens wel 1 toen ik alleen in de trein zat. Laat op de avond. Helemaal alleen in het treinstel. Ik hadmondkapje afgezet want nul risico. Dan komt ie opeens welen zegt dan streng dat ik hem op moet. Terwijl hij dan zelf binnen de 1.5 meter bij me vandaan gaat staat met zo'n plastic scherm zonder mondkapje.  Onlogisch. Onveilig. Niet met het virus meedenkend. Dom. Plus die slechte service. Heb het zo gehad met de NS. 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zoveel negativiteit, misschien is het tijd om ander vervoer te zoeken.

Er geldt een mondkapjesplicht in OV. Zeuren over dat er niet op gecontroleerd wordt, maar het niet leuk vinden als je zelf wordt aangesproken. Zeker met omikron is het belangrijk om hem op te houden. Het virus blijft nu langer in de lucht hangen.

Reputatie 7

De ellende met de krappe overstap in Roosendaal is erg bekend. Topics genoeg daarover op dit forum. Maar verbeteren doet het niet: infrastructuur/capaciteit is in Roosendaal gewoon te beperkt. Als frequente overstapper in Roosendaal moet je dit risico maar incalculeren, is de tendens. 30 minuten wachten, helaas, jammer dan, vraag maar geld terug bij vertraging als pleister op de wonde. Het gaat heel vaak mis op een minuutje of een half minuutje daar (soms wacht men wel even..  kwestie van veel geluk hebben). Een ander alternatief dan 30 minuten rondhangen op het troosteloze station is er niet. O ja, je kan 24 minuten in de volgende trein gaan zitten wachten, dat wel (zo lang is de keertijd).

Het mondkapjesgedoe is al uitentreure besproken in andere topics.

Reputatie 7
Badge +1

Er kwam er laatst opeens wel 1 toen ik alleen in de trein zat. Laat op de avond. Helemaal alleen in het treinstel. Ik hadmondkapje afgezet want nul risico. Dan komt ie opeens welen zegt dan streng dat ik hem op moet. Terwijl hij dan zelf binnen de 1.5 meter bij me vandaan gaat staat met zo'n plastic scherm zonder mondkapje.  Onlogisch. Onveilig. Niet met het virus meedenkend. Dom. Plus die slechte service. Heb het zo gehad met de NS. 

Dus het niet dragen van een mondkapje geeft geen risico, maar het dragen van een spatscherm is opeens gevaarlijk en dom. Vreemd.

Ik vind het eigenlijk lichtelijk ironisch: Klagen dat er niet gecontroleerd wordt op het dragen van mondkapjes, vervolgens zelf geen mondkapje dragen (want geen risico) en als er dan gecontroleerd wordt is het opeens te streng.

@Rene74 

De sprinter die nu vanaf Vlissingen rijdt zou een overstap van 5 minuten hebben in Roosendaal. Dat zou toch genoeg moeten zijn lijkt me.

Er kwam er laatst opeens wel 1 toen ik alleen in de trein zat. Laat op de avond. Helemaal alleen in het treinstel. Ik hadmondkapje afgezet want nul risico. Dan komt ie opeens welen zegt dan streng dat ik hem op moet. Terwijl hij dan zelf binnen de 1.5 meter bij me vandaan gaat staat met zo'n plastic scherm zonder mondkapje. 

Ik had nog niet gehoord dat je in de trein geen mondkapje meer op hoeft te doen als het naar eigen oordeel niet nodig is. Waar had je dat gelezen?

Reputatie 7
Badge +3

Het is wel een beetje lachwekkend wanneer je wordt aangesproken op het niet dragen van een mondkapje door iemand die zo’n maf spatscherm draagt. 

Reputatie 5

Zoveel negativiteit, misschien is het tijd om ander vervoer te zoeken.

Er geldt een mondkapjesplicht in OV. Zeuren over dat er niet op gecontroleerd wordt, maar het niet leuk vinden als je zelf wordt aangesproken. Zeker met omikron is het belangrijk om hem op te houden. Het virus blijft nu langer in de lucht hangen.

Niet iedereen kan kiezen voor alternatief vervoer helaas...

Reputatie 2

Zoveel negativiteit, misschien is het tijd om ander vervoer te zoeken.

Er geldt een mondkapjesplicht in OV. Zeuren over dat er niet op gecontroleerd wordt, maar het niet leuk vinden als je zelf wordt aangesproken. Zeker met omikron is het belangrijk om hem op te houden. Het virus blijft nu langer in de lucht hangen.

 

Het is logisch in een volle trein dat men dat kapje droeg. Maar in een leeg treinstel is het niet nodig. Een beetje gezond verstand ipv slaafs de regels volgen waser niet bij. en ja, dan word ik een zeikwijf 

Reputatie 2

Het is wel een beetje lachwekkend wanneer je wordt aangesproken op het niet dragen van een mondkapje door iemand die zo’n maf spatscherm draagt. 

 
Ja, want die beschermen niet inderdaad. 
×
 
 
 

 

Reputatie 2

Er kwam er laatst opeens wel 1 toen ik alleen in de trein zat. Laat op de avond. Helemaal alleen in het treinstel. Ik hadmondkapje afgezet want nul risico. Dan komt ie opeens welen zegt dan streng dat ik hem op moet. Terwijl hij dan zelf binnen de 1.5 meter bij me vandaan gaat staat met zo'n plastic scherm zonder mondkapje. 

Ik had nog niet gehoord dat je in de trein geen mondkapje meer op hoeft te doen als het naar eigen oordeel niet nodig is. Waar had je dat gelezen?

Het is gewoon logisch nadenken. Ik werkte zelf in de corona bestrijding en heb het ook NIET opgelopen. Gewoon meedenken met hoe het virus zich gedraagt. En dan hoef je geen mondkapje op als je alleen in een lege trein zit. (als je logisch nadenkt zet je ook geen spatscherm op en gaat als conducteur dan < 1,5 meter van een klant staan praten, terwijl er veel meer ruimte is. Hij bracht mij juist in gevaar! want zelfs als ik WEL een mondkapje op zou hebben zou dat ding mij niet beschermen, maar hem, zo werken die dingen nu eenmaal). Ik word idd wat pissed als mensen met regels gooien zonder hun verstand ook te kunnen gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +3

Dacht dat we voorlopig van die discussies af waren 😷

Reputatie 7
Badge

Ouwe koeien uit de sloot halen 😁

Reputatie 7
Badge +3

Dat is vast ter voorbereiding op discussies over monkeypox.

Reputatie 7
Badge +3

Dan zijn die oude koeien misschien wel erg toepasselijk. Het aloude pokkenvaccin wat ook beschermt tegen monkeypox en al vele jaren niet meer gegeven wordt, was gebaseerd op koepokken. Mijn vaccinatiebewijs heb ik nog, kan ik daar ook een QR-code van krijgen? 😁

Reageer