sloopmaterieeel

• 8 januari 2018
  • 33 reacties
  • 2900 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge
Ja dat is ook weer zoiets. DD-ar kan zonder locomotief niet eens rijden. Toch vind ik dat de DD-ar (ondanks niet gemoderniseerd) toch echt nog wel een aantal jaren in de dienstregeling zou moeten rijden hoor. 25 jaar is wel een beetje jong om nu al weg te doen.
Badge
DDAR kan inderdaad in theorie nog wel een hele tijd mee, voor het meeste spoorwegmaterieel wordt tegenwoordig ruim 40 jaar gerekend. Maar na 20 jaar is er altijd een modernisering nodig, voor DDAR in de vorm van DDZ. Alleen waren er niet genoeg motorrijtuigen beschikbaar, dus de darretjes die nu nog rondrijden kunnen ook niet meer gemoderniseerd worden. Die zullen dan ook over niet al te lange tijd afgevoerd worden. Een DDZ-variant met 1700 voor en stuurstand achter is vast te duur/complex (denk ik?).
Reputatie 7
Badge
Ze falen alleen net zo hard als de DM90.

DD-ar is toch wel even wat anders dan DM90 hoor.
Reputatie 7
Badge
Ik lees net op wikipedia dat ze in dienst kwamen in 1992. Dat is dus nog niet zo heel oud. 🙂
Reputatie 5
Ze falen alleen net zo hard als de DM90.
DDAR is volgens wikipedia tussen 1991 en 1996 gebouwd. Dat is dus tussen de 22 en 27 jaar oud.
Nadat al het DDM materieel met motor is omgezet tot DDZ, zijn alle losse wagons gebleven en hebben ze een locomotief er voor gedrukt (bouwjaar 1991-1994).

Ter vergelijking: ICM is gefabriceerd tussen 1990 en 1994. Tussen 2006 en 2007 zijn ze allemaal gemoderniseerd naar ICMm.
Reputatie 7
Badge
Volgens mij zijn ze ook helemaal niet zo oud hoor. Die kunnen echt nog wel een paar jaartjes mee me dunkt.
Reputatie 5
Tevens wordt dat type voorlopig nog niet naar de sloop gebracht. Ze zien er inderdaad uit als rijtuigen van de jaren 20, maar volgens mij zijn ze nog geen 25 jaar oud.
Badge
Goedemiddag!

Voor dit traject is op de middellange termijn inzet van de nieuwe SNG (vergelijkbaar met FLIRT) voorzien. Wanneer deze precies daar komt te rijden, is afhankelijk van de instroom. Met wat geluk al deze herfst, met wat pech duurt het nog twee jaar. Maar er komt in ieder geval verbetering aan.
Zie ook dit artikel over instroom en inzet van SNG.

Reageer