beantwoord

smerig treinstel

• 6 april 2017
  • 3 reacties
  • 254 Bekeken

Treinstel 8636 staat minstens 30 minuten 15.48 voor vertrek op statiom groningen. Ik zie verschillende schoonmaakploegen langslopen, maar hier wordt niet schoongemaakt. Prullebak is vol, vloer onder etensresten, ben benieuwd over er water in de wc is. Kortom van beginstation Groningen naar Den Haag kan een treinstel best even schoongemaakt worden.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 6 april 2017, 17:35

Hallo rene2603 en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je raar opkijkt als een trein vies is, maar er telkens schoonmakers langskomen die het vervolgens niet schoonmaken. Het is mogelijk dat deze schoonmakers op dat moment een andere taak hebben gekregen, die zij eerst dienen te vervullen. Schoonmaakroosters zijn vrij strikt, en 'even' deze trein schoonmaken zit er vaak niet in. Meestal staat deze trein aan het einde van de dag weer op het rooster en zal dan grondig worden schoongemaakt. Dat haalt niet weg dat een vieze trein vlak voor de spits niet wenselijk is, daarom zal ik een bericht doorgeven aan Hago Railservice (het schoonmaakbedrijf voor onze treinen) of zij misschien in dit half uur snel een ploeg op af kunnen sturen. Bedankt voor jouw melding, waarderen wij zeer!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo rene2603 en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je raar opkijkt als een trein vies is, maar er telkens schoonmakers langskomen die het vervolgens niet schoonmaken. Het is mogelijk dat deze schoonmakers op dat moment een andere taak hebben gekregen, die zij eerst dienen te vervullen. Schoonmaakroosters zijn vrij strikt, en 'even' deze trein schoonmaken zit er vaak niet in. Meestal staat deze trein aan het einde van de dag weer op het rooster en zal dan grondig worden schoongemaakt. Dat haalt niet weg dat een vieze trein vlak voor de spits niet wenselijk is, daarom zal ik een bericht doorgeven aan Hago Railservice (het schoonmaakbedrijf voor onze treinen) of zij misschien in dit half uur snel een ploeg op af kunnen sturen. Bedankt voor jouw melding, waarderen wij zeer!
Reputatie 3
Het antwoord van Thomas NS kan ik bevestigen. Het schoonmaakpersoneel staat op diverse trajecten vast ingepland. Op veel locaties ligt het werktempo hoog. Bij een urgente meldingen zal het schoonmaakpersoneel de werkzaamheden op het geplande traject moeten stoppen en de urgente melding eerst in behandeling nemen.

Een andere mogelijkheid: op sommige stations zijn verschillende schoonmaakbedrijven actief. Mogelijk dat u schoonmaakpersoneel zag dat voor een andere vervoerder werkt of een andere taak heeft.
Misschien de conducteur een doekje meegeven die zitten gezellig te keuvelen! Nog nooit zon smerig toestel gezien 7338 gelukkig wordt het nog duurder

Reageer