beantwoord

Smerige banken / met schoenen op de bank

• 18 september 2020
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Ik reis dagelijks heen en terug van Den Haag naar Dordrecht

En op elke rit verbaas en walg ik van de smerig gevlekte banken in de treinen

Op elke rit zie ik mensen, jong en oud met hun schoenen op de bank of arm leuning

Kan NS hier geen geen actie op ondernemen???

icon

Beste antwoord door Momo 18 september 2020, 23:34

Gaat het om de sprinters tussen Den Haag naar Dordrecht? Dat zijn sprinters van een oud type met nog stoffen bekleding en daar zullen de vlekken er in de loop der jaren zo ingetrokken zijn dat ze er inderdaad niet meer zo uitgaan. Maar die treinen zelf gaan er op korte termijn wel uit en worden dan vervangen door nieuwe sprinters met kunstlederen bekleding die makkelijker schoon te maken is.

Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond Aradna, 

Erg jammer dat je medereizigers zich zo gedragen. Als je je voeten op de stoel hebt, riskeer je een boete. Als een treinstel vies is, kan je een tweet naar onze klantenservice op Hago Rail Services sturen met het treinstelnummer en wat er aan de hand is, dan wordt het zo snel mogelijk schoongemaakt.

Nou nou, zeker nooit in een trein gezeten??

Het gaat mij om de bekleding van de banken

Zulke rare vieze vlekken, die zullen heus niet met een sopje schoon worden!

Reputatie 7
Badge +3

Gaat het om de sprinters tussen Den Haag naar Dordrecht? Dat zijn sprinters van een oud type met nog stoffen bekleding en daar zullen de vlekken er in de loop der jaren zo ingetrokken zijn dat ze er inderdaad niet meer zo uitgaan. Maar die treinen zelf gaan er op korte termijn wel uit en worden dan vervangen door nieuwe sprinters met kunstlederen bekleding die makkelijker schoon te maken is.

Klopt, gaat om de sprinters

En dat ze eruit gaan, hoor ik reeds paar jaren, en tot die tijd betaal ik bijna €1900 per jaar. Blijf regelmatig staan, omdat ik mijn kleding niet vies wil maken. En meer nog te smerig om er te zitten

Reputatie 7
Badge +3

Het proces van eruit gaan is ik dacht vorig jaar in gang gezet en intussen zijn er al meerdere stellen terzijde. Misschien dat het nog hooguti een jaar, of anders niet veel langer, duurt voor ze er allemaal uit zijn. 

Zelf heb ik er ook enige tijd mee gereisd, zowel op het traject Den Haag - Delft (Zuid) als Leiden - Den Haag, en de zittingen zien er vies uit maar kleding wordt er niet vies van, de vlekken zijn ingedroogd. Of er moet net iemand koffie hebben gemorst, maar dan voel je dat het nog nat is. 

Ik vond nog een ouder topic met een foto ervan.

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/meterieel-slecht-onderhouden-en-schoongemaakt-versleten-stoelzittingen-30904?postid=195834#post195834

Reageer