beantwoord

SNG als ic Amsterdam Centraal- Amersfoort Centraal?

• 10 October 2021
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Ik keek net in de reisplanner en zag dat er op de intercity tussen Amsterdam CS en Amersfoort Centraal ineens een SNG wordt ingezet i,p.v. ICM!

Waarom is dit eigenlijk?

Het valt mij de laatste tijd heel erg op dat er ander materieel wordt ingezet op trajecten dan normaal

Zoals bijvoorbeeld:

Op de Sprinter tussen Hoofddorp en Almere Oostvaarders rijdt normaal een SLT, maar sinds een paar weken SNG!

Hoe komt dat?

Groetjes,

Daniël

icon

Beste antwoord door Jeroen 10 October 2021, 22:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

1 ---------- SNG ipv ICM - er is een tekort aan IC materieel. (ivm. het niet inzetbaar zijn van de DDZ)

2 ---------- SNG omruilen met SLT. In het  najaar worden er speciale ritten gereden tbv. de gladheidsbestrijding, bijvoorbeeld met SGM. Daardoor wordt er met materieel geschoven ( op veel plaatsen waar de SGM verdwenen was komt deze nu een of meerdere keren per dag weer langs. )

Reputatie 7
Badge +3

Er is te weinig intercity materieel omdat de DDZ-stellen nog steeds niet ingezet mogen worden wegens problemen met de remmen. Daarom wordt tijdelijk in een aantal intercity series sprinter materieel ingezet. Hoelang "tijdelijk" is is nog niet bekend.

Badge

En op de lijn Hoofddorp - Oostvaarders is er een wisseling geweest van materieel welke in de sprinterseries wordt ingezet en is de SLT inderdaad uitgewisseld voor SNG. Dit zal te maken hebben met de logistieke puzzel, nu staat er op de opstelterreinen waar deze treinserie vandaan start vooral SNG materieel waardoor bij een defect aan een treinstel makkelijker een oplossing voor handen is.

Tussen Roosendaal en Zwolle reden vandaag ook een aantal SNG, in plaats van VIRM of ICM wat normaal op deze lijn rijdt.

Reputatie 4

Die verbaasde mij ook. Dacht dat het te maken had met de wisselstoring tussen Deventer en Zutphen maar zo te zien staat hier de komende dagen een mix van VIRM, ICM en SNG gepland.

Reageer