beantwoord

Spanning VIRM

• 30 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vraagje: De VIRM rijdt onder 1500 Volt. Kan deze zonder ombouwen ook onder 3000 volt rijden? En dan heb ik het puur over de spanning en niet over beveiligingssystemen. Ik had begrepen dat de VIRM is voorbereid op het plaatsen van een 25KV omvormer.
icon

Beste antwoord door MJL 30 augustus 2019, 18:52

Toevallig hier van het topic dat op Reddit heeft gestaan? In principe is alles wel in en om te bouwen maar 3000V werkt grotendeels met de bestaande infastructuur en is dus goedkoper. Bij 25kV zou het hele spoorwegnetwerk uitgebreid verbouwd moeten worden, wat niet alleen erg veel geld zou kosten maar wat ook wekenlang het rijden met treinen onmogelijk zou maken. Voor zover ik weet, al ben ik geen expert, is 3000V goed genoeg dat de beoogde frequenties en topsnelheden haalbaar zouden worden. Het 1500V-systeem gaat nu bijna een eeuw mee en heeft het grootste deel van die periode voldaan. Aan 3000V zouden we in alle waarschijnlijkheid ook een lange tijd genoeg hebben.
Bekijk origineel

3 reacties

Laat maar, 3000v is wisselspanning dus moet ook wel. Stom van mij, toch bedankt!
Maar dan wel een ander vraagje: we willen over naar een andere spanning vanwege de capaciteit. Zal er dan eerder voor 3000 of 25KV worden gekozen? En wat zijn daar de plus en minpunten van?
Reputatie 6
Toevallig hier van het topic dat op Reddit heeft gestaan? In principe is alles wel in en om te bouwen maar 3000V werkt grotendeels met de bestaande infastructuur en is dus goedkoper. Bij 25kV zou het hele spoorwegnetwerk uitgebreid verbouwd moeten worden, wat niet alleen erg veel geld zou kosten maar wat ook wekenlang het rijden met treinen onmogelijk zou maken. Voor zover ik weet, al ben ik geen expert, is 3000V goed genoeg dat de beoogde frequenties en topsnelheden haalbaar zouden worden. Het 1500V-systeem gaat nu bijna een eeuw mee en heeft het grootste deel van die periode voldaan. Aan 3000V zouden we in alle waarschijnlijkheid ook een lange tijd genoeg hebben.

Reageer