beantwoord

Speciale bagage in de trein

  • 5 September 2022
  • 4 reacties
  • 523 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een bureaustoel gekregen, alleen nu moet ik die gaan ophalen. Kan ik een bureaustoel meenemen in de trein? Of zou dit te veel hinder veroorzaken.

icon

Beste antwoord door Robert B 5 September 2022, 18:50

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De maximale afmetingen voor handbagage zijn 85×85×85 cm dus een wasmachine zou in theorie gewoon mee mogen (met een steekwagentje of zo). Dan is een bureaustoel geen probleem, liefst op een rustig moment natuurlijk.

In de praktijk gaat het meer om het ingenomen vloeroppervlak en de verplaatsbaarheid, dus een strijkplank of IKEA boekenkastpakketje zal ook geen probleem zijn, maar dat bepaalt de conducteur.

Reputatie 7
Badge +2

Voordeel van een bureaustoel meenemen ten opzichte van de andere voorbeelden die @Robert B noemt is natuurlijk ook dat het geen zitplaats inneemt. Sterker nog, je voegt juist een zitplaats toe😉

Reputatie 7
Badge +1

Voordeel van een bureaustoel meenemen ten opzichte van de andere voorbeelden die @Robert B noemt is natuurlijk ook dat het geen zitplaats inneemt. Sterker nog, je voegt juist een zitplaats toe😉

En op het aankomststation hoef je niet eens op te staan. Zodra de trein gaat remmen rolt je stoel vanzelf wel naar de deur toe. 😜

Badge +3

Haha, omwille van de veiligheid wilde ik eigenlijk nog toevoegen dat ‘iets wat vrij kan rollen’ natuurlijk geen goed idee is in een trein.

Bij een bureaustoel kan je meestal wel het ‘onderstel’ demonteren (voor zover de wielen niet al blokkeren als er niemand op zit).

Leg dat onderstel op de zitting, inwikkelen met folie en sjouwen maar 😅

Reageer