Sprinter Groningen-Zwolle rit 8128 | NS Community
beantwoord

Sprinter Groningen-Zwolle rit 8128

  • 1 December 2021
  • 8 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 2

Hoe kwam het dat vandaag de Sprinter van Groningen naar Zwolle van 7.58 opeens bij haren opgeheven werd en terug naar groningen ging? Het betreft treinstel 2326. 

Nadat de trein weer arriveerde in Groningen, heb ik besloten om maar naar huis te gaan. Heb op groningen uitgecheckt bij paal. Er werd nog steeds 5 euro in rekening gebracht.

Is er nog een mogelijkheid om die 5 euro terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door JurgenH 1 December 2021, 12:39

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Volgens rijdendetreinen.nl is de trein naar Zwolle gegaan en had het na Haren een vette vertraging.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens treinposities is de trein opgeheven te Haren en is later onder een ander nummer weer teruggegaan naar Groningen. Een andere sprinter richting Groningen is niet verder gegaan dan Assen, en is weer teruggekeerd naar Zwolle.

Dit werd veroorzaakt door een defecte trein tussen Groningen en Assen.

 

Ik zou adviseren om onderstaand formulier (geld terug bij vertraging) in te vullen:

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Reputatie 7
Badge

Vreemd dan dat rijdendetreinen.nl iets anders beweerd.

Reputatie 7
Badge +1

Die geeft aan dat er tussen Hoogeveen en Groningen geen sprinters hebben gereden:

 

Reputatie 7
Badge +1

Hoe kwam het dat vandaag de Sprinter van Groningen naar Zwolle van 7.58 opeens bij haren opgeheven werd en terug naar groningen ging? Het betreft treinstel 2326. 

Nadat de trein weer arriveerde in Groningen, heb ik besloten om maar naar huis te gaan. Heb op groningen uitgecheckt bij paal. Er werd nog steeds 5 euro in rekening gebracht.

Is er nog een mogelijkheid om die 5 euro terug te krijgen?

Ja, als de verwachte vertraging op je eindbestemming minimaal een uur zou zijn. NS heeft daar geen specifiek formulier voor bij mijn weten, dus neem voor teruggave contact op met de klantenservice.

Eigenlijk zou ik hierover op deze pagina wel informatie verwachten, maar helaas.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je reis in Groningen begon (incheck) en je op Haren verder niets gedaan hebt met je kaart, dan heb je in totaal 60 minuten om zonder kosten in Groningen weer uit te checken.

Zat er langer tussen dan betaal je het instaptarief van €10 bij een abonnement en €20 zonder abonnement.

Die €5 zal dus wel voor iets anders zijn, zoals een treinreis met Arriva naar Groningen?

Een reis met NS van Groningen naar Haren kost (2e klas voltarief) wél € 2,50 dus als je meer dan 35 minuten uitgecheckt bent geweest in Haren klopt die €5 wel, dat zijn dan 2 enkeltjes.

Voor kosten die in rekening gebracht zijn bij een uitcheck later dan 60 minuten na een incheck op hetzelfde station kan je contact opnemen met de Klantenservice.

Voor reiskosten bij vertraging of treinuitval kan je GTbV aanvragen, geef daarbij aan dat je je bestemming niet bereikt hebt.

Reputatie 1

Hallo, ik was hier slachttoffer van, de sprinter tussen Groningen naar Zwolle stopte opeens tussen Haren en Assen voor 20 minuten lang en ging opeens terug. Veel mensen waren hier ontevreden over en ik hoorde een conversatie over iemand die zijn examen zou missen in Zwolle. De trein ging terug naar Groningen en de volgende ging pas naar Assen, dus ze kon nog steeds niet naar Zwolle toe. Echt medelijden. 

Reputatie 6
Badge +2

Dat is inderdaad flink balen, Tweede klas. Ik hoop dat die persoon het examen nog wel kan inhalen. Als je zelf ook last hebt gehad van de vertraging (van minimaal 30 minuten), kun je hiervoor een claim indienen.

Reageer