beantwoord

Sprinter Haarlem Den Haag centraal 1e klas

• 18 april 2019
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

Ik merk dat het nogal onvoorspelbaar is of de 1e Klas treinstel voorin is of niet. Soms wel en soms niet. Is hier van te voren inzage in? Of is het afhankelijk van de drukte? In de nieuwe sprinters zijn ze meestal voor en of achter, maar in de spits soms wel en soms niet.
icon

Beste antwoord door Momo 18 april 2019, 08:50

Op Haarlem - Den Haag rijden nieuwe SNG sprinters.
Daar zijn stellen met 4 bakken en stellen met 3 bakken van. Bij degene met 4 bakken is de 1e klas zowel vooraan als achteraan. Bij de 3-delige stellen is de 1e klas maar aan 1 kant. Je kunt van tevoren in de reisplanner, op Rijdendetreinen.nl of Treinposities.nl wel zien of er 3 of 4 delige stellen rijden (of een 3 gecombineerd met een 4), je weet alleen niet in welke richting die met 3 bakken rijdt., 1e klas voor of achter.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Op Haarlem - Den Haag rijden nieuwe SNG sprinters.
Daar zijn stellen met 4 bakken en stellen met 3 bakken van. Bij degene met 4 bakken is de 1e klas zowel vooraan als achteraan. Bij de 3-delige stellen is de 1e klas maar aan 1 kant. Je kunt van tevoren in de reisplanner, op Rijdendetreinen.nl of Treinposities.nl wel zien of er 3 of 4 delige stellen rijden (of een 3 gecombineerd met een 4), je weet alleen niet in welke richting die met 3 bakken rijdt., 1e klas voor of achter.
Is het echt niet mogelijk om hierover inzage te geven? Ik merk regelmatig dat ik op het laatste moment nog naar achteren moet terwijl het druk is op het perron en in de trein. Het is nogal hinderlijk als je last minute nog naar achteren moet sprinten en iedereen staat maar in de weg.
Reputatie 6
Badge
@jvleijden1980
Bij NS is het niet bekend hoe een treinstel rijdt, dus met welke kant als voorzijde. Dit speelt dus echter alleen bij de SNG3. Echter het treinstel is zo kort, dat dit "sprinten over het perron" hooguit een meter of 40 (!) is.
Hoop wel dat uw medereizigers wat rekening kunnen houden met uw geren over een vol perron 😀

Reageer