beantwoord

Sprinter krommenie

• 24 januari 2017
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 1
Vandaag wederom de sprinter naar Amsterdam van 07.22 uitgevallen. Vorige week is dit ook tweemaal gebeurd. Gister die van een half uur
later. Ik kan het wel eens exact gaan bijhouden maar ik gok er op dat de spitstrein van 07.22 gemiddeld tweemaal per week uitvalt. Buiten gebrekkige infovoorziening hieromtrent, vraag ik me stellig af hoe dit toch ze vaak mogelijk is. Het laten rijden van treinen is immers jullie core-business. Hoe kan het toch dat jullie zo vaak niet aan deze taak kunnen voldoen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 26 januari 2017, 22:32

Excuses, Tamzin, je hebt helemaal gelijk. Ik ben in de war geraakt met een ander traject. Bedankt voor je oplettendheid.

Zoals je aangeeft is het stuk Wormerveer-Alkmaar gewoon dubbelsporig. De reden achter het vroegtijdig onderbreken van de reis schuilt achter de korte keertijd van deze trein (ten gevolge van een krappe planning). Bij vertraging wordt de trein dus eerder gekeerd, om verdere problemen te voorkomen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
De oorzaak hiervan is dat als de sprinters Uitgeest - Rotterdam en Uitgeest - Rhenen vertraging hebben opgelopen, NS deze vaak bij Wormerveer laat keren om op tijd terug te gaan. Ik ben er ook geen fan van, maar helaas gebeurt het.
Reputatie 7
Hallo Reiziger mvl, heel begrijpelijk dat je hier flink van baalt. Bedankt voor het doorgeven.

Zoals landrsthrn aangeeft keert deze trein vaak op station Wormerveer. Bij vertraging komt deze trein te laat aan op station Wormerveer. Vanaf Wormerveer is het traject naar Alkmaar enkelsporig, waar vervolgens de trein in Alkmaar keert en de trein richting Alkmaar niet ook op dit spoor kan rijden. Ditzelfde probleem hebben we geconstateerd voor de Sprinter richting Den Helder, hier staat inmiddels een reservetrein om dit probleem op te lossen.

Ik zal jouw feedback escaleren, om te kijken of er iets mogelijk is om dit probleem op te lossen. Begrijp goed dat dit al bekend is bij ons, we zijn al op zoek naar een goede oplossing.
Reputatie 7
Badge +3
Sinds wanneer is het traject Wormerveer-Alkmaar enkelspoor?
Vorige week was het nog dubbelspoor.
Reputatie 7
Excuses, Tamzin, je hebt helemaal gelijk. Ik ben in de war geraakt met een ander traject. Bedankt voor je oplettendheid.

Zoals je aangeeft is het stuk Wormerveer-Alkmaar gewoon dubbelsporig. De reden achter het vroegtijdig onderbreken van de reis schuilt achter de korte keertijd van deze trein (ten gevolge van een krappe planning). Bij vertraging wordt de trein dus eerder gekeerd, om verdere problemen te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat klopt beter.

Reageer