beantwoord

Sprnter Uitgeest Rhenen?

• 5 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Kunt u mij vertellen waarom de sprinter van uitgeest naar rhenen niet rijdt deze en volgende week?

Volgens de werkzaamheden planner voor Utrecht hoort deze gewoon te rijden en ik zie niet in wat deze trein met werkzaamheden bij schiphol te maken kan hebben aangezien deze sprinter niks met dit traject van doen heeft.

Tevens vraag ik me af waarom er een alternatief geboden wordt door een intercity die extra stopt op tussengelegen stations waarna als je op dit perron aankomt je alleen nog maar de achterlichten van deze trein ziet. Volgens mij is het niet zo moeilijk om onderling te communiceren en eventjes te wachten zodat iedereen mee kan.
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 5 augustus 2016, 11:08

Dit heeft te maken met enkele IC's die via A'dam CS moeten rijden wegens werkzaamheden aan de zuidas. Dit heeft dus te maken met Schiphol, IC's die omrijden waardoor geen plek meer is voor de Sprinters. Je kan in Breukelen overstappen voor de richting A'dam en Uitgeest.
Ik hoop je vraag zo beantwoord te hebben.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge
Dit heeft te maken met enkele IC's die via A'dam CS moeten rijden wegens werkzaamheden aan de zuidas. Dit heeft dus te maken met Schiphol, IC's die omrijden waardoor geen plek meer is voor de Sprinters. Je kan in Breukelen overstappen voor de richting A'dam en Uitgeest.
Ik hoop je vraag zo beantwoord te hebben.
Het zou dan netjes wezen als men deze intercities op amsterdam CS laat wachten. Dit wordt namelijk als overstap in de NS reisplanner aangegeven en ook zelfs in de trein omgeroepen.

En sinds deze treinen toch al een andere route nemen lijkt "houden aan de dienstregeling" mij hier ook niet echt een goed excuus.
Reputatie 5
Badge
@zaankanter23 Ik ben niet erg bekend met de situatie aldaar, maar als de IC's omgeleid worden en er dan geen plek meer is voor de Sprinters houdt het op. Ik heb dit over de Sprinters gelezen op het forum uit een reactie van een Moderator. Het blijft gedurende de werkzaamheden overstappen op Breukelen. De NS laat de IC's Heerlen-Schiphol al vallen door ze tot Den Bosch te laten rijden. (Vanuit Heerlen) Het is daar te druk om de Sprinter er nog bij te doen.

Reageer