beantwoord

Staan er echt zoveel fietsen in de trein?

• 19 juli 2021
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

Zo doen we dat dus bij NS! De aap komt uit de mouw. Ik wil mijn fiets meenemen in de trein. Dat kan in juli ook in de spits. Vergeet het maar. Tot 11 uur is er geen plek in de trein (vier intercity’s per uur). Dan maar de Sprinter (vier sprinters per uur). Geen plek in de Sprinter tot 11 uur. Dat geloof ik dus niet. Alleen is mijn fietskaartje niet geldig zonder reservering. Handige zet van NS. Daar gaat mijn fiets er trein-dag.

icon

Beste antwoord door Henk50 19 juli 2021, 23:00

Ik ben mogelijk voorbarig geweest. Ik heb het vanavond twee keer geprobeerd, met zowel Sprinters als Intercity's. Maar de derde keer was het bericht dat er geen fietsplek beschikbaar was verdwenen en verschenen er wel fietsplekken. Geen idee wat er mis ging. Ik ben voorlopig uit de brand en kon mijn fiets reserveren als alsnog mijn kaartje kopen. Anders had ik mogelijk een treinreis na 11 uur gereserveerd en was in een vroegere trein gaan zitten...

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Op welk traject heeft u getracht uw fietsplek te reserveren. Ik vermoed nl dat dit een traject is met werkzaamheden. Al eerder is gebleken dat op trajecten met werkzaamheden de fietsreservering niet werkt.

Ik ben mogelijk voorbarig geweest. Ik heb het vanavond twee keer geprobeerd, met zowel Sprinters als Intercity's. Maar de derde keer was het bericht dat er geen fietsplek beschikbaar was verdwenen en verschenen er wel fietsplekken. Geen idee wat er mis ging. Ik ben voorlopig uit de brand en kon mijn fiets reserveren als alsnog mijn kaartje kopen. Anders had ik mogelijk een treinreis na 11 uur gereserveerd en was in een vroegere trein gaan zitten...

Reputatie 7

Het blijft een gek systeem, met verplichte reserveringen waaraan je geen enkele garantie kan ontlenen (waardoor het dus geen reservering meer is).

Reageer