beantwoord

Staand reizen ns trein Groningen

• 21 februari 2020
  • 9 reacties
  • 264 Bekeken

Geachte NS,

Op dit moment in de trein vanaf Amsterdam Zuid 19:12 vertrokken naar Groningen en treinstellen zijn stampvol, aangezien er besloten is met twee treinstellen te rijden in plaats van drie. Daardoor moeten de meeste reizigers waaronder ik nu staan met een treinrit van minimaal twee uur.

Hoor graag jullie reactie. 

Mvg.

Coen 

icon

Beste antwoord door Danny NS 21 februari 2020, 20:03

Hoi CvdB en welkom bij de NS Community!

Helaas rijdt deze trein inderdaad korter dan normaal in verband met een defect treinstel. Mijn excuses voor het ongemak. Wellicht dat je na Almere Centrum een plek kan bemachtigen.

Bekijk origineel

9 reacties

Helaas rijdt deze trein inderdaad korter dan normaal in verband met een defect treinstel. Mijn excuses voor het ongemak. Wellicht dat je na Almere Centrum een plek kan bemachtigen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens NS vergist u zich, want deze trein is “rustig".

Overigens kunt u hopelijk wel zitten vanaf een van de eerste stops, waar mensen uitstappen.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wordt dat dan niet in de planner vermeld?

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht niet dat jij de hele reis naar Groningen moet staan. Er zullen tot Zwolle meer mensen uitstappen dan instappen en vanaf Zwolle is het over het algemeen minder druk.

Blijft vervelend dat je een deel van de reis moet staan, maar in Nederland heb je een vervoersbewijs zonder gegarandeerde zitplaats.

Badge +3

Die ‘drukte indicator’ geeft een gemiddelde voor die trein op een vrijdag.

Dat hij vandaag korter is moge duidelijk zijn, want o.a. Twitter staat er vol mee.

En dat de conducteur dat toch maar omriep (mensen we missen het 3e stel) was verder ook iedereen wel opgevallen...  :sweat:

In de planner staat het dus goed (ICM 3+3) maar korter ontbreekt!
Vorige week was het een VIRM 4+4 en op 7 feb was het een ICM 4+4+3.

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-02-21/769
https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-02-14/769
https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-02-07/769

Er zijn al mensen overgestapt naar een zinniger keuze, de sprinter naar Hoogeveen.

Bedankt voor de reacties. Tot Zwolle is inderdaad waar, maar het blijft toch vervelend. Defect treinstel kan daarentegen gebeuren. 

Waarom wordt dat dan niet in de planner vermeld?

Goeie vraag, durf ik je nog niet te zeggen. Ik zal een balletje opgooien.

Reputatie 3

Bedankt voor de reacties. Tot Zwolle is inderdaad waar, maar het blijft toch vervelend. Defect treinstel kan daarentegen gebeuren. 

Ik vind dat het juist te vaak gebeurd.

Reputatie 7
Badge +3

Het is misschien niet alleen dat er treinstellen defect gaan maar ook dat er blijkbaar niet genoeg reserve is om deze te vervangen. Het helpt natuurlijk ook niet dat er eerder deze week in Zutphen op een rangeerterrein 3 ICM stellen behoorlijk zijn beschadigd. 

Reageer