staankaarten in de trein | NS Community

staankaarten in de trein

  • 22 September 2022
  • 6 reacties
  • 425 Bekeken

Heyhoi,

 

Wordt het niet eens tijd voor staankaarten in de trein? Ik reis elke dag van station zuid naar station den haag HS in of rond de spits, maar kan eigenlijk nooit zitten (soms pak ik om 7u de trein, soms om 9 en alles ertussen, maar kans op een zitplek is minder dan 5%). Ik vind 23€ voor een retourtje waarvan ik weet dat ik de hele rit mag staan wat gortig. Koop ik liever voor wat minder een staankaartje. Wordt tijd de '3e klas' kaartjes in te voeren jongens.

 

Vriendelijke groet,

Bart


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Voor iedereen een zitplaats hoort de norm te zijn. Alleen op spitstrajecten waar alle materieel de lengte heeft van het perron en het maximale aantal treinen wordt ingezet, verliest de keizer zijn recht.

Dat is niet realistisch met dit beleid, maar wereldvreemd zou het ook niet moeten zijn. Het is in wezen idioot dat we met de geprivatiseerde NS de huidige situatie accepteren en normaal gaan vinden.

Het kortetermijndenken wreekt zich echt niet alleen op Schiphol. Voor deze prijs mag een consument ook een werkend product verwachten.

Wat kost een eerste klas trajectvrij Gouda-Den Haag, een rit van negentien minuten, ook alweer? *) En dan moet je staan omdat een ‘student’ kennelijk een studie volgt waarbij het niet meer tot de toelatingseisen behoort dat ze een 1 van een 2 kunnen onderscheiden? Geen wonder dat de best betalende reizigers weglopen voor wat feitelijk puur geweld is.

 

 

 

 

 

*) €278,30 per maand, ruim € 3000 per jaar bij vier weken vakantie.

Reputatie 7

Helaas betaal je alleen om vervoerd te worden, je betaald niet voor een zitplaats.

Maar gezien de pittige prijzen verwachten velen dat wel..... 

Reputatie 7
Badge +3

Wat denk je dat mensen met een 3e klas staankaartje gaan doen? Ja juist, die gaan gewoon zitten en laten mensen met 2e klaskaartje staan, net als nu gebeurt in de 1e klas waar mensen met 2e klaskaartje zitten en die met 1e klaskaartje moeten staan. 

NS geeft geen vervoersbewijzen met zitplaatsgarantie, maar met recht op vervoer.

Reputatie 3

Heyhoi,

 

Wordt het niet eens tijd voor staankaarten in de trein? Ik reis elke dag van station zuid naar station den haag HS in of rond de spits, maar kan eigenlijk nooit zitten (soms pak ik om 7u de trein, soms om 9 en alles ertussen, maar kans op een zitplek is minder dan 5%). Ik vind 23€ voor een retourtje waarvan ik weet dat ik de hele rit mag staan wat gortig. Koop ik liever voor wat minder een staankaartje. Wordt tijd de '3e klas' kaartjes in te voeren jongens.

 

Vriendelijke groet,

Bart

Gebruik je wel het juiste station zuid ? In Den Helder Zuid heb ik nog nooit mensen horen klagen dat er niet genoeg zitplaatsen zijn.😀

Helaas betaal je alleen om vervoerd te worden, je betaald niet voor een zitplaats.

 

En ja, het is een dooddoener maar wel de realiteit.

Misschien een optie om iets vroeger of later te reizen met meer kans op een zitplek?

De drukte is bekend en de NS heeft Rover belooft werk te maken van meer of langere treinen, echter is er gewoon te weinig personeel bij de NS waardoor dat ook weer lastig is/wordt.

Voor iedereen een zitplaats hoort de norm te zijn. 

Op grond waarvan hoort dat de norm te zijn? Er dient ook een afweging te zijn m.b.t. de tarieven die uit zo'n eis voortvloeien. Want met dit soort eisen komt de betaalbaarheid van de trein voor grote groepen reizigers nog verder in het geding.

Reageer