beantwoord

Stadler FLIRT veel te hard geluid

• 10 januari 2017
  • 21 reacties
  • 912 Bekeken

Ik zat in die nieuwe sprinter: De Stadler FLIRT van de NS. Wat mij opvalt is het enorm harde geluid en de valse stem van de omroepberichten. Wordt dit nog opgelost?
Met Vriendelijke Groet
StanRail
icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 januari 2017, 17:29

Bedankt voor deze signalen. Indien het geluid te hard staat dan ontvang ik graag wat meer informatie hierover. Deze informatie kan je het beste via Twitter of Facebook doorspelen zodat wij de melding gelijk kunnen doorzetten. Ook mag dat via dit forum maar de reactiesnelheid ligt hier een stuk lager.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Omroep ja, harde geluid is weinig aan te doen denk ik, zo klinkt ie nou eenmaal..
Reputatie 6
Badge
Doe de trein een Headset cadeau, en probleem opgelost.
Is Tuffie Vos met haar stem ontslagen dan?
Reputatie 3
Nou, voorlopig was het een computerstem, maar Tuffie zal vanaf ca. februari weer te horen zijn in de NS & R-net Flirts, over Arriva heb ik vooralsnog niets vernomen.
Reputatie 7
Badge +3
Het is me tussen Oss en Den Bosch nog niet opgevallen dat het geluid te hard zou zijn.

Verder zijn er voor nieuwe treinstellen als ik me goed herinner EU-eisen over de minimale geluidsterkte t.b.v. slecht horenden.
Reputatie 5
Badge
Wat ik wel hinderlijk vind is de pieptoon bij de toilet, als die bijvoorbeeld bezet is en iemand de deur open wilt doen. Die kan wel een tandje zachter vind ik, maar het rijgeluid vind ik wel meevallen.
Reputatie 5
Badge
Laten we maar even stellen dat ze haar stem in de nieuwe Flirt's even kwijt was. Maar daar hebben NedTrain en Stadler wel een drankje voor 😉
Laten we maar even stellen dat ze haar stem in de nieuwe Flirt's even kwijt was. Maar daar hebben NedTrain en Stadler wel een drankje voor ;-)

Ik hoop maar dat het een goed drankje is wat ze in petto hebben, want de intonatie van de computerstem is op dit moment echt ondraaglijk, het klinkt echt als een machine, geen mensenstem.
Bedankt voor deze signalen. Indien het geluid te hard staat dan ontvang ik graag wat meer informatie hierover. Deze informatie kan je het beste via Twitter of Facebook doorspelen zodat wij de melding gelijk kunnen doorzetten. Ook mag dat via dit forum maar de reactiesnelheid ligt hier een stuk lager.
Reputatie 1
Het is me tussen Oss en Den Bosch nog niet opgevallen dat het geluid te hard zou zijn.

Verder zijn er voor nieuwe treinstellen als ik me goed herinner EU-eisen over de minimale geluidsterkte t.b.v. slecht horenden.
ik mag hopen dat er ook EU=eisen zijn voor maximale geluidsterkte om te voorkomen dat er nog meer slechthorenden bijkomen
Reputatie 1

hoi Erryt, vaak staat in de SLT de "ding=dong" echt keihard. Eventjes een dutje doen is er niet meer bij als je in deze trein zit. Als die een stukje zachter zou kunnen heel graag!
Ik snap dat dit soms erg luid kan zijn, maar dit is ook per persoon erg verschillend marcs. Ik heb ook wel vernomen dat er reizigers zijn die dit juist erg prettig vinden. Er moet ook rekening worden gehouden met wanneer het iets drukker en rumoeriger is in de trein, ook dan is het belangrijk dat de omroep duidelijk verstaanbaar is.
Reputatie 7
Badge +3
@marcs
Het niveau van de ding-dong is wettelijk voorgeschreven door de EU voor alle nieuwe treinen.
Het niveau van de ding-dong en het omroepbericht staat soms normaal (prima) en soms belachelijk hard. Dan doet het gewoon pijn aan je oren. Doe er a.u.b. iets aan. Heb het al regelmatig aan de conducteurs gemeld. Die zijn het met mij (en de overige passagiers) eens. Komen dan met een verklaring van: softwarefout, ze zijn er mee bezig! Wij zijn (nog) niet dooooooooooooooooooooooooooooooooooooof!
Reputatie 5
Ik blijf van mening dat het geautomatiseerde veel klantonvriendelijker is dan een echte stem.
Bij elk station te horen krijgen: "Dames en heren.......... Goedemiddag. Deze.... Sprinter... rijdt naar blablablabla"
En dan ook mega overdreven gearticuleerd, zoals "Denkt u erom om uit te checken bij uw aankomststation"
Reputatie 1
@marcs
Het niveau van de ding-dong is wettelijk voorgeschreven door de EU voor alle nieuwe treinen.

leuk hoor wat de EU bepaalt, maar kunnen we in dit land ook gewoon ons eigen verstand gebruiken? Als je soms het aantal tonen en piepjes in de trein optelt, dan is dat niet meer normaal te noemen.
Hoi _marcs_ .
Ik zit niet vaak in de SLT, maar ook een ongelofelijke irritatie is als het zomer is en als je de trein inloopt lijkt het alsof je een ijskast inloopt. Wel is de omroep ook ongelofelijk irritant.
Groetjes,
Stan
Reputatie 7
Badge +3
Die kou is perceptie, de temperatuur is dan binnen nog steeds normaal alleen lijkt het koud omdat het buiten zo warm is.
Ik wil in die Flirt gewoon een behoorlijke 1e klasse, waar je ook het comfort krijgt waar je behoorlijk véél extra voor betaalt. En dat die 1e klasse ook behoorlijk toegankelijk is voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn, in plaats van dat je zowat moet kunnen klimmen als een klipgeit om die mega hoge treden naar de 1e klasse op te komen. En dat die 1e klasse dus ook niet zomaar hetzelfde is als 2e klasse qua comfort, met alleen maar een andere kleur bekleding op de bankjes, maar ook écht wat meer biedt qua comfort. Want daar betaal je behoorlijk wat extra voor als reiziger, óók in de Sprinter en dus óók in de Flirt.
Reputatie 3
Tja, als de NS lijken te vinden dat een Sprinter een veredelde metro is, kan je als eersteklasreiziger op de sprinterdiensten helaas weinig comfort meer verwachten...
Reputatie 7
Badge +3
@Pejeka
De kans lijkt me groter dat die eerste klas gewoon wordt afgeschaft.

Reageer