STILTE-coupé

• 3 maart 2016
  • 8 reacties
  • 335 Bekeken

Ik heb een altijd vrij abonnement en zit 2 keer per dag 1u in de stiltecoupé. Het is al hinderlijk dat sommige conducteurs overdreven veel "informeren" via het omroepsysteem (uitchecken, je spullen niet vergeten ...).

Maar de marketingpraatjes (door het omroepsysteem) van veel railcatering medewerkers zijn helemaal belachelijk.

Ik zou het zeer op prijs stellen als deze laatste communicatie door NS geheel gestopt en verboden wordt. Ik zit in de trein voor een rustige reis. Niet om gedwongen de naar de railcateringreclame te luisteren!

8 reacties

Officieel is uw verzoek wat betreft de railcatering al gehonoreerd, alleen houden veel collega's zich niet aan de omroeprichtlijn. De hoofdconducteur hoort tegenwoordig kort en krachtig de railcateraar aan te kondigen, alleen veel collega's laten toch de railcateraar zelf omroepen.
Welkom op het NS Serviceforum Ron. Je noemt een paar zaken.

- Wat de één hinderlijk vindt, is voor de ander cruciale informatie. Ik heb zelf ook altijd de app bij de hand als ik reis en weet mijn route wel te vinden. Er is echter ook een grote groep reizigers die de informatie door conducteurs erg fijn vinden. Denk aan oudere reizigers, maar ook de dagjesmensen. Het wijzen op uitchecken en je spullen niet vergeten is nog altijd nodig gezien het grote aantal vergeten checks en loodsen vol gevonden voorwerpen.
- Op een aantal trajecten vindt railcatering plaats. Het is denk ik goed dat er een aankondiging gedaan wordt. De lengte van deze aankondigingen is al ingekort en wordt tegenwoordig vaak door de conducteur gedaan.

Net als bij veel andere zaken zal het moeilijk worden iedereen tevreden te stellen. De één vindt het te koud, de ander te warm. De één wil prullenbakjes, de ander vindt dat ze in de weg zitten. De één haalt info uit de app, de ander van de conducteur. Ik snap je opmerking in dit topic Ron, maar we gaan niet stoppen met het geven van reisinformatie door de conducteur(s). Ik ben bang dat ik je frustratie omtrent de omroepen door railcatering ook niet kan wegnemen. Dit zal voorlopig niet gestopt worden, ik zal je opmerkingen doorzetten aan de Kiosk.
Reputatie 1
En daarom ben ik zo blij dat ik over een paar weken niet meer met de trein reis. Ik heb een autootje op gas gekocht en ga lekker 3 dagen in de week met de auto. Geen gezeur meer, geen vertragingen meer (op misschien een enkele file na), geen herrie meer in de stiltecoupé (ik bepaal zelf of er herrie is of niet), ik bepaal zelf de temperatuur, ik stop bij de Shell om te plassen (geen vieze wc's meer, geen zwartrijders meer op de wc). En ik bepaal zelf hoe vroeg/laat ik vertrek. Heerlijk!!!
En daarom ben ik zo blij dat ik over een paar weken niet meer met de trein reis. Ik heb een autootje op gas gekocht en ga lekker 3 dagen in de week met de auto. Geen gezeur meer, geen vertragingen meer (op misschien een enkele file na), geen herrie meer in de stiltecoupé (ik bepaal zelf of er herrie is of niet), ik bepaal zelf de temperatuur, ik stop bij de Shell om te plassen (geen vieze wc's meer, geen zwartrijders meer op de wc). En ik bepaal zelf hoe vroeg/laat ik vertrek. Heerlijk!!!

Allereerst wil ik je bedanken voor het reizen met NS en je constructieve bijdrages op het forum. Eeuwige dank is jouw deel. Je zal gemist worden.

Ps: De toiletten van tankstations zijn inderdaad altijd superschoon

Haha dat dacht ik ook :D

Maar eerlijk is eerlijk, je hebt ook hele mooie WC's daar

https://www.youtube.com/watch?v=szihUm6NM_o
Reputatie 1
Haha dat dacht ik ook :D

Maar eerlijk is eerlijk, je hebt ook hele mooie WC's daar

https://www.youtube.com/watch?v=szihUm6NM_o

Op de Filipijnen, ja. Nu een filmpje in Nederland?
Reputatie 1
Wat lief Klaas-Jan, dank je wel.

Die zijn wel smerig zeg!! Langs de weg ga ik alleen naar een Shell pomp waar ze 2theloo hebben, die zijn bijna altijd netjes. En die bij Gilze Rijen is altijd schoon,
Reputatie 3
Ik ben het volledig met Ron eens dat het aankondigen van railcatering totaal overbodig is.
Aangezien je in de gehele trein geen lawaai mag maken,zou alleen reisinfo omgeroepen moeten worden.

Reageer