beantwoord

Stilte coupé in stoptreinen

• 31 maart 2015
  • 4 reacties
  • 243 Bekeken

Waarom is er eigenlijk geen stile coupé in stoptreinen?

Een voorbeeld is de stoptrein van Enschede naar Zwolle (en retour). Dit is de enige trein die tussen Enschede en Zwolle rijdt, maar er is geen stile coupé. Het is alleen niet prettig om 's ochtends vroeg of 's avonds na een lange werkdag het luide geluid van andere passagiers aan te horen, waardoor je je niet kunt concentreren om je werk af te maken of rustig een boek te lezen.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 31 maart 2015, 19:17

Zoals Macca728 al aangeeft zijn in sprinters geen stiltecoupés omdat de meeste reizigers maar kort in deze trein zitten. In het geval van het traject Enschede-Zwolle kan ik me wel voorstellen dat dat iets anders ligt, omdat hier geen Intercity rijdt. Ik zal hier aangeven dat je de stiltecoupé hier mist.
Bekijk origineel

4 reacties

Volgens NS zitten mensen gemiddeld maar 10 minuten in een stoptrein dus enig comfort als een stiltecoupe is net zo min nodig als een WC 😞
Zoals Macca728 al aangeeft zijn in sprinters geen stiltecoupés omdat de meeste reizigers maar kort in deze trein zitten. In het geval van het traject Enschede-Zwolle kan ik me wel voorstellen dat dat iets anders ligt, omdat hier geen Intercity rijdt. Ik zal hier aangeven dat je de stiltecoupé hier mist.
Men zal niet voor 1 traject een stiltecoupe inrichten, dan zal men dat voor alle trajecten moeten doen.

Op zich kan dal wel, want mensen zitten langer in de Sprinters dan NS denkt.
Wat is "kort"?
Laat de NS eerst maar eens duidelijk maken wat ze daaronder verstaan.
Het gaat niet om de reisAFSTAND maar om de reisDUUR.

Naar mijn idee is comfortabel vervoer noodzakelijk dus inclusief stilte/werk coupe als je langer dan een half uur in de trein moet zitten.
Tien minuten is inderdaad kort maar dan heb je het echt over een stoptrein.

Reageer