beantwoord

Stilte-coupé: vaste plek?

• 16 februari 2017
  • 9 reacties
  • 236 Bekeken

Bevinden de stiltecoupees zich altijd op een vaste plek in het treinstel? Als je dit weet, kun je er meteen naar toe zonder te hoeven zoeken.
icon

Beste antwoord door landrsthrn 16 februari 2017, 21:21

Bij dubbeldekkers vaak bovenin. Bij koplopers vaak naast de 1e klas en aan de uiteinden van de trein.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn heel veel verschillende treintypes dus een algemeen antwoord is niet te geven. Bij dubbeldekkers zitten ze veelal bovenin.
Reputatie 6
Badge
Bij dubbeldekkers vaak bovenin. Bij koplopers vaak naast de 1e klas en aan de uiteinden van de trein.
Simpel helaas.
In de enkele treinen de rolstoelcoupé, dus vlak bij een lift.
Reputatie 7
Dubbel onjuist, er bestaat geen rolstoelcoupé en dat heeft niets met een lift te maken, dat komt misschien soms toevallig uit.
Dubbel onjuist, er bestaat geen rolstoelcoupé en dat heeft niets met een lift te maken, dat komt misschien soms toevallig uit. Kunt u me dan ook uitleggen waarom er een rolstoel op de deuren staat en waarom er daar een plaats is voor een rolstoel/rollator?
Beetje dom misschien?
Reputatie 7
Daar is op het balkon plaats voor een rolstoel
Misschien in een dubbeldekker, maar niet in een enkele trein.
Ik reis vrij vaak met diverse treinen en ben niet van plan mijn rollator kwijt te raken omdat hij daar zo staat waar mensen uit moeten stappen.
Een elektrische rolstoel of een scootmobiel past daar helemaal niet.
En als hij in het midden staat, staat hij in de weg voor de deuren en het toilet.
Ook dat heb ik meegemaakt en daar wordt niemand blij van.
Reputatie 7
Er is maar 1 trein van NS binnenland, de ICM, waar je niet op het balkon staat (meestal) in alle dubbeldekkers en sprinters sta je wel op het balkon. Op het balkon is dan ruimte voor een scootmobiel of elektrische rolstoel.
Badge +3
Misschien in een dubbeldekker, maar niet in een enkele trein.
Ik reis vrij vaak met diverse treinen en ben niet van plan mijn rollator kwijt te raken omdat hij daar zo staat waar mensen uit moeten stappen.
Een elektrische rolstoel of een scootmobiel past daar helemaal niet.
En als hij in het midden staat, staat hij in de weg voor de deuren en het toilet.
Ook dat heb ik meegemaakt en daar wordt niemand blij van.

Ik begrijp best dat er een probleem kan zijn met bepaalde types rollators. Misschien is het een idee om eens te kijken naar een lichtgewicht en opvouwbare rollator voor wanneer u met de trein reist. Dan kunt u gaan zitten waar het u uitkomt.

Is dit misschien een idee?
http://rollator-megastore.nl/content/32-makkelijk-klein-opvouwbare-rollator

Reageer